Per l’exconsellera d’Obres Públiques, la popular Mabel Cabrer, es tracta d’unes xifres "fantàstiques" que en qualsevol cas justifiquen la construcció del metro perquè, al marge que l’Administració hagi d’assumir el caràcter deficitari del transport públic, assegura que la línia suburbana mostra una gran rendibilitat en comparació amb altres trajectes ferroviaris.
"La línia de tren projectada fins a Artà encara serà menys rendible que el metro", afirma la diputada del PP. Explica així que, segons els estudis que feren durant la legislatura passada, aquest nou trajecte entre Manacor i Artà només tindrà entre 450.000 i 700.000 passatgers anuals, "i això si arriba fins a Cala Rajada". Comparant-ho amb els més de dos milions d’usuaris a l’any que es calculen per al metro, Cabrer considera que la línia suburbana en surt ben parada, "perquè el tren fins a Artà està pressupostat en 100 milions i el metro en costà 120 –exclou d’aquest preu la construcció de l’estació Intermodal i el soterrament de les vies–".
Així mateix, la responsable d’Obres Públiques durant el Govern de Jaume Matas apunta que tota la xarxa ferroviària que ara uneix Palma amb sa Pobla i amb Manacor transporta entre 3 i 3,5 milions de passatgers cada any, amb la qual cosa el metro, amb només 7,2 quilòmetres de traçat, "demostra que comparativament té més usuaris que cap altre trajecte i que és un transport ràpid i eficient".
Amb tot, Mabel Cabrer critica que es vulgui deixar en evidència la rendibilitat de la línia suburbuna per la seva manca d’usuaris. "Si s’aposta pel transport públic s’ha de fer en termes socials", diu, "i evidentment si parlam d’una línia que va a un polígon i a la Universitat, els diumenges donarà poc servei, però hem de pensar per exemple en els estudiants que el poden fer servir".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Que canti. S'ha guanyat a pols la credibilitat que té, que és zero. NA madó "es metro està bé, això en dos dies s'arregla"
Mabel, Millor que callis. Els que estem a favor del metro mai podrem perdonar-vos la merda de projecte de metro que vareu fer els peperos. Per culpa de la vostra incompetència i corrupció, juntament a la demagògia barata dels governants actuals la història del metro a Palma i la seva àrea metropolitana acabi aquí.
Donya Margarita: No sigui cínica i dediquis a reflexionar del mal que li ha fet al Port d'Andratx. Per què no parlava quan en Massot, Hidalgo i Gibert ho destrossaven tot i era aleshores Consellera d'Obres Públiques i Urbanisme ? Sembla n'Esperanza Aguirre que s'en va anar de Bombai sense pensar en els altres. Igual de solidària. En castellà diuen: "Por la boca muere el pez" i el rei va dir a Chavez: "¿Por qué no te callas?". Ara ja no li toca parlar.