Schürmann, que va ser el primer arquitecte del recinte esportiu, va declarar pel cas Palma Arena divendres passat als jutjats de l’avinguda d’Alemanya. "Acab de finalitzar un velòdrom a Panevežys (Lituània) que es pot comparar amb el de Palma, i ha costat 31,9 milions d’euros", assenyalà. "Només hi ha un recinte esportiu al món d’aquestes característiques pel qual han pagat 110 milions d’euros, el velòdrom de Berlín, però aquest és un projecte molt més ampli i totalment diferent", afegeix. Schürmann, que va refusar oferir detalls del contingut de la seva declaració de divendres passat –"el jutge em va advertir que hi havia secret de sumari", va matisar–, continua sense explicar-se l’elevat cost del velòdrom de Palma.
"Crec que només es tractava d’encarir el projecte com fos. Les raons del Govern balear per acomiadar-me al·legant que el meu projecte estava retardat són falses. Per això, no estic disposat a renunciar a la remuneració que em correspon (reclama dos milions d’euros a l’executiu autonòmic)", afirmà. "Per realitzar el projecte del Palma Arena vaig renunciar a altres encàrrecs, per això, després del meu acomiadament vaig fregar la fallida. Continuu tenint molts de deutes, i per això esper cobrar els doblers que em deuen", assegurà. Segons Schürmann, en aquests moments està revisant una altra vegada els documents del projecte que tenia arxivats amb l’objectiu de trobar algun detall que pugui ser d’interès per a la investigació.
Tornar a Palma
"És molt probable que torni a comparèixer davant del jutge per gener, però encara no he estat citat", assenyala l’arquitecte alemany, que és l’autor del primer projecte del recinte Palma Arena. Quan va ser acomiadat, el va substituir al capdavant del projecte Sander Doumas, dels Països Baixos, i els mallorquins Luis i Jaime García-Ruiz Guasp, autors del projecte final. L’anterior govern va prescindir dels seus serveis en detectar que hi havia "importants" retards en l’execució de les obres, que posaven en perill la data d’inauguració.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Que li demanin a Pepote Ballester d'on li va créixer un xalet, curiosament construït per les mateixes empreses que constituïen s'UTE... Investigant podríem trobar qualque partida desviada a tal efecte...
Això passarà mentres els votin "Los tontos de los c......" o els agradi posar el cul.
La corruption ès una cosa general des de 1983 quan començà a governar el PSOE. Els principals projectes foren RUMASA, que costà dos bilions de pessetas, i només havia de costa uns 100.000 milions, el tren de TAV entre Madfrid i Sevilla (tren de alta velocitat, AVE), que havia de costar 85.000 milions de pessetas i arribà a 500.000 milions. Si comparam la corruption PSOE versus PP, ès més elevada la del PSOE, els socialistas tenen més habilitat que els populars. Qualsevol projecte fet des de Madrid, està inflad fins i tot cinc vegadas. La corruption autonòmica no ès tan exegerada, però se pot calcular entre 2'50 i 3 (duas vegadas i midja a tres vegadas).
Tomeu, a part de grans lladres com són... els beneits som noltros per deixar-mos robar com si res hagués passat.
De 30 a 100 van 70 milions. És impossible que això s'hagi fet i que encara tenguessin esperances a que ningú s'adonàs. A part de lladres es que són beneits.
Potser costi 30 milions a Alemanya, però li hem de recordar a l'arquitecte que som a Espanya, i aquí entre que tot està especulat i que els polítics se'n duen la seva bona comissió... La veritat és que no és estrany que hi hagi crisi amb el gran sobrecost de qualsevol cosa degut a la especulació.