Així, Verger detallà que el metro, impulsat per l’anterior Executiu de Jaume Matas, tindrà un cost de 350 milions d’euros, el mateix que es preveu per al futur tramvia que unirà la capital balear i la badia de Palma, i que aspira a captar entre 12 i 14 milions d’usuaris anuals.
"A ningú no li passaria pel cap construir un metro amb una previsió inferior a 20 milions d’usuaris cada any", sentencià Verger. En aquest sentit, el director general assenyalà que aquesta inversió en la línia "s’escapa de qualsevol racionalitat", si bé manifestà que, una vegada construït, l’objectiu del Govern és treure’n la "major rendibilitat social" incrementant-ne el nombre d’usuaris, "com ja s’ha començat a aconseguir des de la seva posada en marxa". Verger reconegué que el Govern "no amortitzarà mai" la inversió econòmica del metro, si bé remarcà que els beneficis d’aquesta infraestructura són socials, ja que "hi ha menys accidents de trànsit i menys contaminació atmosfèrica", a més d’evitar que molta gent arribi tard a la seva feina per culpa dels embossos.
Cap ampliació a l’horitzó
En demanar-li si hi ha possibilitats d’ampliar el servei amb més línies, el director general assenyalà que aquest mitjà de transport no "resistirà un estudi de viabilitat" en el marc del Pla Director Sectorial de Transports, tenint en compte que "difícilment" arribarà als 2 milions de passatgers anuals.
Per contra, Verger indicà que el tramvia de la badia de Palma sí que és justificat, ja que l’esmentat Pla Director considera que, a partir de 5 o 6 milions de passatgers anuals, una línia d’autobús comença a estar saturada i no s’hi pot oferir un servei "òptim" perquè la seva capacitat és limitada. Segons recordà, és el que succeeix amb l’autocar que uneix Palma i l’Arenal.
En aquesta línia, insistí que disposen d’estudis "seriosos i rigorosos" que preveuen prop de 14 milions d’usuaris anuals per al tramvia.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Idò ,què te pensaves¿