TW
0

El president d’Unió Mallorquina, Miquel Nadal, aprofità ahir el sopar de Nadal del seu partit per definir la resta de partits de l’arc parlamentari, socis i no socis. Del PSOE digué, que és "sucursalista" i que "claudica davant Madrid"; dels "extremistes del Bloc, que van a la baixa i que sempre diuen que no, i del PP, que es "radicalitzen" i que estan dividits. En contraposició, digué que UM és "l’únic partit que defensa els mallorquins".

Al sopar, duit a terme a la sala d’espectacles de Son Amar, acudiren 1.500 militants i simpatitzants d’UM. Però en faltà un de destacat, la presidenta d’honor del partit, Maria Antònia Munar, que ara fa un any deixà el lideratge en mans de Nadal. Tampoc no hi era Bartomeu Vicens, fins fa poc portaveu del partit al Parlament i ara suspès de militància.

Tot i l’absència de Munar, Nadal es recordà d’ella en el seu discurs. Afirmà que Munar, amb Jeroni Albertí i Josep Melià, "forma part de la història del mallorquinisme".

Les crítiques de Nadal a la resta de partits continuren quan advertí que s’està tudant "el període més llarg de teòrica sintonia entre el Govern d’Espanya i l’autonòmic. Després de mil excuses, ara en tenim una altra:la crisi. La qüestió és que ningú no posa fil a l’agulla perquè les Illes deixen de ser la comunitat més castigada".

El president d’UM acompanyà les crítiques a la resta de partits amb lloances al seu. Per Nadal, UM és l’únic partit que defensa Mallorca i els mallorquins. Un partit que, fins i tot, posà al mateix nivell que el Partit Demòcrata de Barack Obama. Assegurà també que "tothom té cabuda a Unió Mallorquina" i "només posam una condició per ser d’UM: estimar Mallorca". Nadal, que llegí una part del seu discurs en castellà, definí el seu partit com "la casa política dels mallorquins".

Tot i els missatges d’optimisme que impregnaren el seu parlament, el president del partit també reconegué que "el darrer any no ha estat fàcil per a UM", sobretot pel canvi de direcció i perquè "no ha cessat la persecució dels que ens volen veure morts". També reconegué que "ha estat un any especialment complicat per alguns dels nostres", en una al·lusió velada a les imputacions judicials d’alguns membres de l’antiga cúpula d’UM, com Tomeu Vicens. "Tanmateix, hem de reconèixer els sacrificis que alguns dels nostres companys han fet pel partit", advertí en el que es podria interpretar com una referència al dimitit conseller Francesc Buils, que tampoc no assistí al sopar.

Nadal també aprofità la seva intervenció per enviar una salutació als "amics de Menorca, Eivissa i Formentera" i acabà el seu parlament advertint que "les dificultats no han acabat". El secretàri general, Miquel Ferrer, féu una crida a la unitat i demanà a la militància que no es cregui "els que prediquen l’apocalipsi del partit".