Ralf Schürmann, l’arquitecte alemany que dissenyà el Palma Arena, declarà ahir que encara li deuen dos milions d’euros per aquell treball i que no era cert que no s’haguessin complert els terminis de construcció del velòdrom, tal com argumentà el Govern balear per rescindir-li el contracte.
L’arquitecte declarà ahir com a testimoni del cas Palma Arena, instruït pel jutge José Castro, titular d’Instrucció número tres de Palma, que investiga el sobrecost de gairebé 80 milions que registrà aquesta instal·lació esportiva estrella del Govern de Jaume Matas.
El testimoni arribà als jutjats de Palma devers les dotze d’ahir migdia i declarà durant més de dues hores. En sortir, assegurà que d’aquest afer encara se’n parlaria. De fet, es preveu que el jutge el torni a citar per testificar en les pròximes setmanes.
Poca cosa més transcendí de la declaració de Schürmann, ja que la investigació es troba sota secret de sumari, si bé fonts pròximes al cas asseguren que l’arquitecte va apuntar qualque detall interessant que podria obrir noves vies d’investigació.
La signatura de Rosa Estaràs
Tanmateix, l’arquitecte també va citar un nom. En la seva declaració explicà que la carta del Consorci per a la construcció del velòdrom de Palma en què se li notificava el seu acomiadament estava signada per l’aleshores vicepresidenta del Govern balear, Rosa Estaràs. Schürmann assegurà que ell fou el primer sorprès per aquella decisió.
En aquest sentit, Estaràs declarà ahir que no recordava haver signat la missiva, però que, si ho havia fet, havia estat per delegació de l’expresident Jaume Matas o de l’exconsellera de Presidència Rosa Puig.
La carta comunicava a l’arquitecte que només havia complert entre el cinc i el set per cent dels terminis d’execució, cosa que l’alemany, un dels professionals més qualificats del món en la construcció de recintes esportius, rebutjà completament.
Per defensar els seus arguments, Schürmann va exposar davant del jutge i del fiscal abundant documentació sobre l’estat d’execució del seu projecte entre 2005 i març de 2006 , que era com es trobaven les obres abans que el Govern li comunicàs que prescindia dels seus serveis.
Poc després, el va substituir l’arquitecte del Països Baixos Sander Douma, encara que els responsables del Consorci per a la construcció del velòdrom de Palma també van recórrer a l’empresa GR1-1 SL, dels arquitectes mallorquins Jaume i Luis García Ruiz, per coordinar la direcció tècnica de les obres.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Pareix segur que aquest Arquitecte no convenía als inteessos peperos, ben segur que aquest no se heuría deixat corrompre amb els costos de l'obra i encara menys amb les qüalitats, per això el varen fer botir.A veure ara si surt tot a la llum, però no ho se, amb sgons quins jutges es dificil qu se fagui justicia, ara veurem amb aquest jutge Castro com resol l'instrucció del cas i després quin jutge toca presidir el Tribunal corresponent al cas si es que se arriba a jutjar res.
Sobrecost de 80 milions i encara tenen la vergonya d'existir com a partit!! Això vos passa per votar PP o PSOE
Que firmaria un taló per delegació. Eh, que en seria responsable? Idò això!
Rosa Estar(á)s també ha perdut la memòria? Volen fer creure que l'anterior govern del PP i UM tots eren irresponsables. Reis meus, haurieu de demanar l'estatut de borbons, referendats i impunes.