L’alt "risc de fuga" ha estat el principal motiu exposat per la Sala per enviar el polític ultradretà de Llucmajor a la presó abans que es resolguin els recursos sobre la sentència condemnatòria en contra seu. En aquest sentit, els magistrats de l’Audiència Provincial han valorat la "manca de vinculacions socials i familiars" de Rabasco i, també, els viatges del líder espanyolista a Alemanya i els seus contactes com a membre de la Policia Nacional espanyola. "Tal com ha reconegut la defensa, ha viatjat amb anterioritat a Alemanya i ho podria tornar a fer, però aquesta vegada per no tornar", indica l’acte judicial emès per l’Audiència de Palma que envia Joaquín Rabasco a la presó.
Doblers ocults
A més, afegeix l’acte judicial, Rabasco està separat de la seva esposa i els seus fills són grans, de manera que no té família al seu càrrec. Per aquesta manca de vincles familiars, argumenten els magistrats de l’alt tribunal, el risc que marxi de l’Estat espanyol és major "i possibilita que l’acusat valori seriosament l’opció d’evadir-se de la Justícia, evasió que es podria veure afavorida per la seva condició de policia nacional en situació de segona activitat". L’Audiència considera que el fet d’haver estat agent policial li ofereix "més facilitats pels coneixements de què disposa i per les persones que podria conèixer de la seva etapa de funcionari per intentar la fuga".
En l’exposició d’arguments per tancar Rabasco, la Sala presidida per Calderón també valora la "important suma de doblers" fruit del benefici econòmic dels delictes comesos que encara no han aflorat i que, per tant, el líder d’ASI podria usar per "materialitzar" la seva fugida. Una circumstància que s’afegeix a la gravetat de la pena i al fet que encara tingui més processos pendents. El líder d’ASI, Joaquín Rabasco, fou condemnat a sis anys de presó el 16 de novembre passat per delictes de malversació de doblers públics i per insolvència punible. El mateix dia es conegué també la pena de tres anys de presó i vuit d’inhabilitació absoluta contra Lluc Tomàs (PP), fins llavors batle de Llucmajor en coalició amb ASI, que fou condemnat en el mateix cas per un delicte de malversació de diners públics. Durant la vista prèvia a la decisió de l’alt tribunal, la Fiscalia Anticocorrupció havia demanat l’ingrés incondicional de Rabasco a la presó o la imposició d’una fiança de 800.000 euros.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Espanyols bruts com n'Ana Lucia, Rabascó i demés txusma, FORA DE MALLORCA!!!!!
¡Rabasco, jódete!
RABASC0 RIMA AMB TAbASCO I AMB DAMASCO. qUE ASCO
dalmau soy mallorquina afiliada al partido ASI desde hace 18 años y tengo 36 asin que la mitad de mi vida y te repito soy mallorquina de padres mallorquines y de abuelos mallorquines no somos asquerosos seguidores y sabs lo que te dic que te bombin a tu y als teus. ANIMO JOAQUIN
Patetic soldad de l'estat espanyol, Sembla fins i tot que la justicia funciona. Ells, ben tranquils, en portaran mil mes, si cal.
Potser valgui més que fugi i no torni per aquí. així no l'hauriem de mantenir. Això si, després d'expropiar els seus béns en favor del poble.
Que bombin aquest forasterot asquerós anti-català, a ell i a tots els seus asquerosos espanyols seguidors seus. Que el violin cada dia a la presó.
Quin desgavell, Llucmajor no s'ho mereix. O si?
quina pena que tanquin aquest serbi antimallorquí. asi asi gana el madrí......
QUI VIU I ESTIMA MALLORCA, ES MALLORQUI Dos polítics nats a Iznájar i dos destins oposats: JOSE MONTILLA, president de la Generalitat de Catalunya, quan n'hi havia que deien que un "xarnego" no arribaria mai a tan alt i honorable càrrec de responsabilitat respectada per tots els catalans. Hi ha tolerància a Catalunya i esperit europeu. JOAQUIN RABASCO, un home que fomentava l'odi a tot el que feia olor a català i que es considerava foraster, quan a Mallorca només té aquesta condició, qui vol ser-ho. Em sap greu que hagi de pagar amb presó la seva política errada d'altes mires i que segons la Justicia era en benefici propi abans dels ciutadans. Aquí a Mallorca vivim del Turisme, això significa que estam oberts a tothom que respecti la nostra idiosincràcia. Bon Nadal. Bones Festes. Molts d'Anys!