TW
0

El PP balear recuperà ahir el seu discurs contra el que considera un "maltractament" del sector judicial als membres del seu partit que són investigats per diversos presumptes casos de corrupció. És una situació en què asseguren que s’empra una "doble vara de mesurar", que persegueix l’objectiu de "criminalitzar la nostra gent" davant l’opinió pública. El portaveu del PP, Carles Simarro, afirmà ahir que en la seva formació se senten "maltractats" no tan sols per la Fiscalia, "sinó per tots els estaments de la Justícia". "És evident que hi ha una doble vara de mesurar –digué– i que el tractament no és el mateix per al PP que per a la resta, aquest és diferent". Simarro posà com a exemple que Kurt Viaene fos dentingut engrillonat i que no ho hagin fet així amb el socialista Xico Tarrés i l’exportaveu d’UM Bartomeu Vicens.

El representant dels populars també féu referència al judici oral realitzat aquesta setmana pel cas Cavallistes, en el qual afirmà que jutges i fiscals "només han cercat una foto de gent del PP a la banqueta dels acusats". Simarro insistí que en aquest cas no s’ha comès "cap trama delictiva", sinó que tot es reduí a una "errada administrativa". Defensà així "l’honorabilitat i la innocència" dels càrrecs del PP imputats en una causa "que mai no hauria d’haver arribat al Tribunal Superior de Justícia". D’aquesta manera, Simarro s’apuntà al suport incondicional que la direcció del PP ha mostrat els darrers dies als acusats en el cas. Tot i que hi ha hagut declaracions contradictòries, prevaleix la posició de no exigir dimissions ni prendre mesures disciplinàries contra ells encara que es dicti una sentència condemnatòria.

Per argumentar el tracte discriminatori contra el PP, el portaveu també explicà el cas d’una afiliada de Noves Generacions de Palma que aquest estiu fou detinguda a ca seva i engrillonada per agents de Policia. Simarro afirmà que "el tema ara ja està arxivat" i es demanà "qui restiuirà ara la seva honorabilitat". Digué que es tractava d’una treballadora de la funerària municipal, però no indicà els motius de la detenció.

La gerent reclama unitat

La gerent del PP balear i nova portaveu adjunta, Antònia Estarellas, va comparèixer ahir per reclamar unitat dins el partit arran dels esdeveniments dels darrers dies. Estarellas donà la cara pel personal que treballa al PP "amb molta feina, seriositat i confiança" i també lamentà la situació generada per l’acomiadament de la cap de premsa, Patricia Moreno, i les dures crítiques efectuades per aquesta contra la direcció. "Els caps de premsa i els de protocol mai no haurien de ser notícia", opinà. En tot cas, la gerent va insistir a llançar "un missatge d’unitat" ja que va assegurar que, després de la realització dels cogressos autonòmics, "el PP ja ha passat el seu punt d’inflexió i ara ja anam pel camí de recuperar la nostra fortalesa, perquè n’hem sortit reforçats".