"Tècnicament, un tren no es pot posar en marxa si hi ha cap porta que estigui oberta. Per ventura, hi hagué qualcú que les va obrir a posta. Això és el que l’expedient informatiu ha d’aclarir", manifestà el gerent dels SFM. Una altra de les possibilitats que indicà Jaume és que "potser allò que va fallar va ser el senyal que el maquinista rep quan el tren entra en funcionament". En aquest cas, el senyal hauria mostrat que totes les portes estaven tancades, quan realment n’hi havia una que no hi estava.
A l’espera dels trens elèctrics
Segons Jaume Jaume, "està demostrat que els trens que funcionen amb dièsel tenen moltes més errades que no els que van per línies electrificades". Per això, el gerent dels SFM espera que "el 2010, quan el tren ja estigui electrificat entre Palma i Inca, els problemes tècnics minvaran". "Un tren que va amb dièsel s’enpanya molt. I més en una línia com la nostra, que té les aturades molt espesses. Que s’aturi i torni a arrancar tants de pics hi comporta un desgast molt elevat", explicà Jaume. SFM ja té comanades onze unitats de tren per poder adapatar-se al nou sistema.
En aquests moments es troben en fase de construcció, en uns tallers d’Euskadi. Les unitats més antigues que ara s’empren tenen una antiguitat màxima de 12 anys. Una altra remesa de vagons fou comprada el 2001, i un altre conjunt, el 2003. D’altra banda, el gerent dels SFM participà ahir a Madrid en el Patronat de Ferrocarrils d’Espanya, organisme en el qual són representades totes les infraestructures ferroviàries de l’Estat i que es reuneix dues vegades cada any.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.