El Col·legi Oficial de Metges de les Illes Balears (COMIB) dóna suport a la futura facultat de medicina de la UIB. Així ho assegurà ahir el president del col·legi, Joan M. Gual, durant la presentació del certificat de qualitat ISO 9001:2000 que ha rebut la institució col·legial. Gual informà que el Col·legi de Metges va aprovar en el darrer ple el suport públic a la creació d’una facultat de medicina a la Universitat de les Illes Balears. Aquest centre està condicionat a l’obtenció d’un finançament "suficient perquè pugui ser de qualitat", que es garanteixi que és un projecte "que pugui tenir viabilitat en el temps" i que compti amb un consens social i polític.
El president del Col·legi de Metges assenyalà que la futura facultat de medicina només tindrà "possibilitats de ser un èxit" té el suport d’institucions, ciutadans i professionals. Els facultatius tingueren en compte aquests aspectes en la sessió plenària de dijous passat, de la qual sorgí el pronunciament a favor de la facultat, que com anuncià aquest diari podria tenir part de les instal·lacions a l’hospital de Son Espases. Gual assistí a l’acte de lliurament del certificat de qualitat, així com també el gerent del COMIB, Víctor Hernández, i una representant de l’entitat certificadora Bureau Veritas Certification.
Tanmateix, Joan M. Gual lamentà que es produeixin situacions que suposin un descens de la qualitat, com és el cas de les llistes d’espera hospitalàries que experimentaren un remuntada en els darrers mesos. El president del col·legi va exposar que, malgrat que "les llistes d’espera sempre existiran", l’Ib-Salut pot arribar a més acords amb la sanitat privada per derivar-hi part de l’atenció, de manera que es millorin el serveis. Gual va recomanar a l’Administració que "treballi perquè això millori", ja que va considerar que els responsables "estan en aquesta línia" d’organització de l’atenció als pacients. A la vegada, Gual va reiterar el suport al fet que els coneixements de català siguin considerats "un mèrit i no un requisit" per als facultatius que vulguin treballar en la sanitat pública.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.