"Haver pilotat el vaixell en moments díficils, quan ben pocs ho voldrien haver fet, em dóna autoritat moral per demanar respecte al meu lideratge", afirmà la presidenta dels populars. "Jo no som important, però el partit sí", afegí. Sobre el procés seguit fins al congrés, que ha agreujat la situació interna i propiciat la dimissió de dos dels membres de la seva direcció —Antoni Pastor i Catalina Soler—, Estaràs advertí que "fins ara tothom ha pogut dir-hi la seva, però hi ha una regles del joc que ara s’han de respectar".
La presidenta "exigí" d’aquesta manera als seus que actuïn amb "disciplina" i "lleialtat" i que deixin les "baralles de carrer", perquè a partir d’ara ella pensa exercir una "tolerància zero amb la divisió". Assegurà que ella és "la presidenta de tots, i no d’uns o dels altres", i que el seu càrrec i la situació del partit l’han obligada a actuar amb "prudència, unitat i responsabilitat". "Jo podria pujar avui a l’escenari per fer un discurs de ruptura amb el passat, i potser us n’aniríeu més tranquils a ca vostra, però per sobre de l’autocrítica hi ha la unitat", afirmà.
Acomiadament de Pere Rotger
En començar el congrés, Pere Rotger s’acomiadà del càrrec defensant la seva gestió i la de Rosa Estaràs, alhora que, abans de la votacions, criticà les demandes d’un congrés extraordinari formulades pels candidats Antoni Pastor i Joan Ferrer. "Que s’acabin les crítiques internes", demanà el batle d’Inca, que també instà tot el partit a donar suport als membres que a partir de demà han d’afrontar un judici pel cas Cavallistes. "La junta regional està amb voltros", digué als acusats.
Rotger sorprengué quan renuncià als seus posicionaments entorn de la llengua que l’arribaren a enfrontar amb altres sectors del partit. Ara apostà per "canviar el Decret de Normalització Lingüística" i afirmà que "qui pensi que estic en una altra òrbita, s’equivoca".
Com a representant de la direcció estatal del PP es desplaçà a Palma el vicesecretari de Comunicació, Esteban González Pons. Considerà el congrés insular com "un exemple a imitar" per la seva gran participació i mostrà tot el seu suport a Rosa Estaràs, pel seu "treball extraordinari" a les Balears "en el moment més difícil del partit".•
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Si na Rosa Estaràs ha de demanar respecte pes seu lideratge, vol dir que no en té, de lideratge!