En aquest sentit, Calvo recordà que Palma no vol renunciar a tenir més places d’aparcament dins el marc global de la ciutat i que la idea és projectar-ne un altre a la façana marítima, que encara està pendent de resolució i la construcció del qual no està garantida. "Sabíem que amb la transformació d’aquesta àrea tindríem un altre pàrquing a la zona i que la pèrdua de places del palau de congressos s’havia de compensar". Amb tot, no aclarí en quins termes es farà, però es responsabilitzà de garantir a l’empresa concessionària traslladar aquesta manca de llocs d’estacionament a un altre emplaçament pròxim a l’equipament congressual. Ara bé, sense que tampoc l’Ajuntament no en perjudicat.
Sobre això, Calvo féu entendre que l’adjudicatària assumirà les 400 places que li queden per construir –respecte d’allò projectat– en un altre lloc. La fórmula està per concretar. De fet, Cort ja tenia previst fer un aparcament per davall la façana, però de titularitat pública i cap de les dues parts renunciaria a perdre beneficis. La regidora d’Urbanisme, Yolanda Garví, precisà que els espais d’estacionament que s’executaran en l’actual projecte eren les que hi havia previstes en principi en les bases del concurs. Aquest nombre de llocs, segons ella, ja "donaven la cobertura tècnica suficient". Afegí que fou en la fase posterior quan el projecte del palau es modificà i l’aparcament passà de 281 a 681 places. Posteriorment, Cort suprimí una planta per seguir la recomanació d’un informe hidrogeològic que assegurava que les dues altures de pàrquing no eren "tècnicament viables". La batlessa realitzà aquestes declaracions en la primera visita d’autoritats a les obres, a la qual també anà el conseller de Turisme, Miquel Nadal.
El recinte turístic avança per estar acabat a final de 2010
El conseller de Turisme, Miquel Nadal, anuncià ahir que Palma serà inclosa com una "cinquena illa en la promoció turística de Balears", amb un espai i una entitat pròpia i diferenciada dins el nou programa de màrqueting turístic de la Comunitat. Miquel Nadal realitzà aquestes declaracions en la primera visita d’autoritats a les obres del futur palau de congressos de Palma, durant la qual subratllà la importància d’aquest tipus de turisme de convencions per a les Illes.
El conseller remarcà que les obres del palau de congressos –cofinançades entre el Govern i l’Ajuntament– marxen a "bon ritme" i recordà que estaran acabades a final de 2010, perquè les instal·lacions puguin ser operatives el 2011. Les bases del concurs estipulaven que el Govern i el Consistori donarien un màxim de 30 milions d’euros, per repartir entre ambdues administracions, a l’empresa que gestionàs durant els propers 40 anys el palau de congressos. Pel 2008, la concessionària ja ha rebut 21 milions, la meitat aportats pel Govern i l’altra meitat per Cort. Pel 2009, Govern i Ajuntament n’hi destinaran 6 milions més, mentre que els 3 milions restants estan prevists pel 2010. El conseller de turisme destacà que Balears rebé l’any passat més de 180.000 turistes de congressos. El 90% d’aquests gastà una mitjana de 275 euros per dia, la qual cosa deixà a les Illes més de 250 milions.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El metro encara es factible. El que passa que aquest Govern té metrofòbia. Es pensen que solucionaran els problemes de mobilitat de Palma amb tramvies turístics, carrils bicis i pujan les tarifes del bus
a mi em sembla bé que es faci un aparcament a l'entrada de Palma... un aparcament que podria servir com a dissuassori si des d'allà es posen bones conexions de servei públic.... El metro també hauria estat bé, si palma no l'haguessin taladrada amb multiples aparcaments al centre que fomenten l'us del vehicle privat, i de passada fan impossible fer un metro que bordejàs el casc antic de Palma... Un cop més les obres sense planificació del PP hauran servit per espenyar en lloc d'aportar solucions!
Tenen doblers per fer forats per aparcaments però no en tenen per fer més metro que és el que necessitem.