TW
0

L’equip que gestionarà el palau de congressos de Palma en els propers 40 anys difongué ahir les imatges virtuals sobre com quedaran els espais interiors que es preveu que es facin dins aquest equipament turístic. El recinte, que tindrà una superfície construïda de més de 76.000 metres quadrats amb l’hotel inclòs, l’aparcament i l’àrea comercial i de restauració, només preveu un aparcament de 264 places per a cotxes i 4 d’autobusos, a més d’un moll d’entrada i descàrrega de tràilers. Un nombre insuficient de places si es té en compte que només l’auditori tindrà una capacitat de 2.440 butaques i l’hotel contempla un total de 281 habitacions. Tot això sense pensar en la resta d’espais (sala d’exposicions, restaurant, vestíbuls utilitzables i la sala de comissió) que sumen una superfície total de 7.325 metres quadrats per poder acollir prop de 1.500 persones més.

Aquest nombre limitat de places d’aparcament respon al fet que el projecte inicial va haver de reduir una planta per seguir la recomanació d’un informe hidrogeològic que assegurava que la construcció de dues altures de pàrquing no era "tècnicament viable". Així, aquest equipament passà de tenir 656 places previstes en principi a les 264 que s’hi construiran. Aquest problema no eximeix que es qüestioni la idoneïtat d’ubicar aquest recinte congressual a l’actual emplaçament de la façana marítima. Al contrari, la reducció de places en reforça la tesi. Com a exemple, el recinte del Baluarte, a Pamplona, de dimensions més reduïdes que no el de Palma, amb un auditori per 1.568 persones, disposa de 900 places d’aparcament, 350 més que el de Palma. Ambdós edificis han estat dissenyats per Patxi Mangado. El de Navarra és al centre de la ciutat.

El palau de congressos ven que el recinte disposarà d’una aturada del tramvia que connectarà el centre amb la platja de Palma a les seves portes. L’Ajuntament de Palma encara no ha fet aquest anunci. En qualsevol cas, i malgrat el futur transport públic, és evident que el nombre de places d’aparcament és insuficient. La campanya de comercialització del palau de congressos s’avança dos anys a la seva estrena, que ja té data concreta: les obres acabaran per desembre de 2010 i l’activitat s’iniciarà per març de 2011. La campanya té l’objectiu de potenciar el segment de turisme de negocis a Balears, amb una despesa mitjana de 360 euros per càpita al dia durant tot l’any. Així, el palau es presentarà oficialment en una de les fires més importants del món en matèria de congressos, l’EIBTM, que es farà a Barcelona del 2 al 4 de desembre. El compte enrere ha començat i la comercialització del nou producte ja està en marxa.