TW
0

Allò que no aconseguí dimarts Rosa Estaràs, reunir a la mateixa taula els tres candidats a la presidència del PP de Mallorca, va ser possible ahir a Popular TV, del grup de la Cadena Cope. En el programa 180, presentat per Biel Torrens, Joan Rotger, Antoni Pastor i Joan Ferrer participaren en un debat de més d’una hora davant les càmeres. Tot i l’ambient cada vegada més escalfat durant els darrers dies, tots tres evitaren els enfrontaments directes i fins i tot coincidiren en moltes de les valoracions que proposà l’entrevistador. Una d’aquestes va ser que el resultat del congrés de dissabte està "obert" per la presentació de fins a tres llistes. Amb tot, Rotger assumí la seva condició de favorit perquè és qui ha aconseguit més avals, encara que digué que "no em veig guanyador" i es negà a donar-ne el nombre com han fet els altres dos.

Allò que no acceptà el batle de Selva és el cartell d’"oficialista" que li han assignat els seus contrincants i gairebé tots els mitjans de comunicació, que considerà "pejoratiu". En aquest sentit, Pastor li recordà que és l’únic candidat que pertany a l’actual comitè de direcció. Alhora, Ferrer aprofità per recordar a Pastor que ell en formà part fins fa poc. Davant la posició de Rotger, el batle de Manacor i el portaveu de Capdepera es disputen el missatge del canvi per a aquest congrés insular. Una situació que, com assenyalà el moderador del debat, afavoreix clarament el de Selva. En tot cas, mentre que Joan Ferrer considerà que el lideratge de la presidenta del PP balear es troba en dubte, Pastor subratllà que tot i les seves crítiques ell mai no ha qüestionat Estaràs.

No hi haurà pactes

Els tres candidats coincidiren a assenyalar la dificultat d’establir pactes amb vista a dissabte a fi de presentar-hi una llista unitària o només dues. Rotger, com també la direcció, se n’ha mostrat partidari des del principi, però Pastor afirmà que tan sols seria possible el pacte amb "aquells que volen un vertader canvi", mentre que Ferrer insistí que un cop que, amb dificultats, ha aconseguit els avals, no considera altra possibilitat que presentar-s’hi en solitari.

Estaràs convoca la junta directiva

La presidenta del PP balear, Rosa Estaràs, ha convocat la junta directiva autonòmica per al proper dimarts dia 2 de desembre, 72 hores després que es dugui a terme el congrés insular. Serà el tercer pic que Estaràs convocarà la junta directiva, màxim òrgan decisori del partit entre congressos, des de la seva elecció com a presidenta, el mes de juliol passat. Com recollí fa uns dies aquest diari, des d’algunes juntes locals s’ha qüestionat que la junta directiva no s’estigui convocant amb més freqüència tenint en compte la delicada situació del partit i algunes importants decisions que s’han pres en aquest temps.

Es recorda així que Estaràs es comprometé a establir "una estructura de direcció horitzontal", en la qual els batles i les juntes locals podrien intervenir de manera important en el dia a dia del partit. Aquest òrgan, consideren, és el que els dóna aquesta vertadera representació perquè és l’encarregat d’avalar la línia del comitè de direcció.