Amb tot, perquè això passi caldrà que es faci efectiu l’acord a què arribaren fa pocs dies el president del Govern, Francesc Antich, i la ministra de Foment, Magdalena Àlvarez. Un acord que obligarà que el conveni de carreteres, ja signat, sigui revisat i hagi de tornar a ser aprovat en el Consell de Ministres i en el ple del Consell de Mallorca. I és que, segons el departament de Pascual, a partir d’aquest acord no seria el Ministeri de Foment qui invertiria directament, sinó que transferiria partides anuals al Consell perquè fos ell qui invertís en les carreteres.
No més retards
Segons Pascual, si hi ha voluntat política, la revisió del conveni no ha de suposar un nou retard en la seva aplicació, que ja s’ha demorat més d’un any. Si això fos així, el Consell començaria a invertir l’any que ve una partida de 51 milions d’euros provinents de Madrid, que li permetrien iniciar vuit de les carreteres previstes.
El segon cinturó s’iniciaria en la part que ja està construïda, des de Carrefour fins a Alcampo, un traçat que només s’ha de desdoblar i que just requeriria una petita modificació del projecte que va fer el PP. La part del nou traçat es deixaria per a més endavant perquè, entre altres coses, abans cal modificar el Pla de carreteres per dibuixar la reserva de terrenys necessària per al nou traçat. Tot i que encara s’ha de fer el projecte, el conveni de carreteres preveu una partida de 105 milions d’euros per als accessos a Palma.
A banda d’aquesta actuació, el Consell també iniciarà set projectes més inclosos al conveni de carreteres i que s’han de finançar amb doblers de l’Estat. Les primeres obres que s’executaran seran les del tercer carril de la via de cintura –entre la carretera de Valldemossa i el túnel de Gènova–, valorada en 14,6 milions d’euros, i la variant de Son Servera, que costarà 6,84 milions.
També s’iniciarà la connexió de l’autopista de Llevant amb el Molinar i el camí Fondo (12,06 milions d’euros), la variant de Porto Cristo (10,57 milions), l’enllaç de la via de cintura amb la carretera de Manacor (10 milions), la variant de Llubí (4,5 milions) i l’accés de Lloseta des de l’autopista d’Inca (6 milions d’euros). En gairebé totes aquestes actuacions, el Consell té els projectes en un estat molt avançat i, per tant, seria viable que es poguessin iniciar durant el 2009, sempre que abans es plasmàs l’acord a què arribaren Antich i Àlvarez.
La millora de la rotonda de la carretera de Sóller i dels accessos al polígon de Son Castelló, que estava prevista al conveni amb un pressupost de set milions d’euros, s’integraria en el nou projecte de segon cinturó perquè el nou traçat previst afecta de ple aquest punt d’entrada a Palma.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Na MAM i les empreses del seu voltant mai no pateixen la crisi. Venga a posar quitrà !. I ara seran els del PSOE i el BLOC els que posaran les senallades de grava i cobraran per això.