L'Associació per la Memòria es queixa davant el Consell del Poder Judicial

A la iniciativa de l'entitat mallorquina s'hi afegiran la vintena d'organitzacions per la memòria històrica que hi ha a l'Estat, per demanar la reanudació de les exhumacions

TW
0

L'Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica de Mallorca ha presentat avui una queixa formal davant del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) per la paralització de les exhumacions de fosses ordenada per l'Audiència Nacional, en contra de la decisió del jutge Baltasar Garzón.

A la iniciativa de l'associació mallorquina, segons ha assenyalat avui la seva presidenta Maria Antònia Oliver, en declaracions als periodistes, s'hi afegiran la resta de 22 organitzacions per la memòria històrica que hi ha a tot el territori nacional.

Oliver ha explicat que l'objectiu és posar un recurs contra la decisió de l'Audiència Nacional, però aquest no podrà ser presentat fins que les associacions afectades rebin la notificació oficial de la paralització. Per acordar noves mesures, les associacions es reuniran el pròxim dissabte a Barcelona.