L’augment pressupostari s’explica per l’aportació de 62,5 milions del Govern balear (37,5 per al conveni de carreteres i 25 per a polítiques socials). La partida també inclou els prop de 2 milions d’euros que el Consell ha deixat d’ingressar en concepte d’IVA.
Carreteres i residències
La inversió pública que promourà el Consell el 2009 se centrarà en dos àmbits. D’una banda, en el desenvolupament del conveni de carreteres subscrit amb el Ministeri de Foment. Després que dimecres passat el president autonòmic, Francesc Antich, aconseguís de l’Executiu central l’encomana de gestió de les obres, serà el Consell la institució encarregada de licitar i executar les obres del conveni de carreteres. Així, la seva aportació, 60 milions, s’inclourà en els pressuposts del Consell. Segons anuncià el conseller insular d’Economia, Antoni Alemany, aquesta partida s’emprarà per iniciar les obres dels accessos a Palma, el tercer carril de la via de cintura i la variant de Son Servera.
D’altra banda, el Consell durà a terme un pla de reforma de les residències i les llars infantils que gestiona el Departament de Benestar Social a través de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS). Pel que fa al deute, el Consell preveu afegir durant el 2009 set milions més al dèficit de 150 milions amb què té previst acabar el 2008. En l’actualitat, la institució destina 15 milions d’euros a amortitzar préstecs i 10 milions més a pagar interessos, la qual cosa suma 25 milions en despeses financeres. L’objectiu és acabar el 2009 rebaixant la xifra a 21,5 milions. El pressupost s’aprovarà inicialment el 17 de novembre en un ple extraordinari. El 22 de desembre s’avalaran de manera definitiva.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Si la enveja foss tinya, n'hi hauria molts que en tendrian. Més val enveja que pietat. L'enveja no fa estar grass. Hi afig: Els socialistas envejosos no volen llibertat.
fixau-vos que Estudiantet no és capaç de posar dues lletres seguides com toca. Sembla que segueix les "normes" ortogràfiques del gonellisme il·lustrat. Eco, les seves aportacions no semblen ser res més que actes de provocació per fer semblar els fòrums de dBalears com un espai de debat on prima el racisme. Proposaria als administradors de la web que esborrassin els seus comentaris. No aporten res, són punibles legalment i estan fets per atacar aquest mitjà de comunicació.
fixau-vos que Estudiantet no és capaç de posar dues lletres seguides com toca. Sembla que segueix les "normes" ortogràfiques del gonellisme il·lustrat. Eco, les seves aportacions no semblen ser res més que actes de provocació per fer semblar els fòrums de dBalears com un espai de debat on prima el racisme. Proposaria als administradors de la web que esborrassin els seus comentaris. No aporten res, són punibles legalment i estan fets per atacar aquest mitjà de comunicació.
Hi ha un punt molt important que parex que ignoran. Què costa un habitant a las illas Balears? Què costa un habitant a Marroc? Què costa un habitant a la Argentina? Què costa un hoste a un hotel de Cuba? Seria més econòmic hostajar els emigrants a hotels de Cuba, que mantenir-los a Balears. Els socialista jugan a depotisme pastoril de la Arcadia feliç.
Em semblen un poc pixar fora de test els dos comentaris, crec que hem de valorar positivament que la majoria d'increment vagi a serveis socials, tant debò les institucions sempre haguessin mirat pels ciutadans i no per només segons quins interessos, sobretot quan eren temps de vaques grasses. Ara fan lo que toca.
Estudiantet... però que no te dones compte que val més fer obra? així el polític de torn se'n durà un 141% més en comissió que ara! Ai, aquesta gent del carrer, sense pensar mai en les comissions dels polítics!
El manteniment de cada emigrant extracomunitari costa uns 6000 euros anuals encara que treballi. Primer ès millor desfer-se dels emigrants, diria que ès una condition necessaria, i ès més economica, l'import de un passaje de avion ès de uns 200 a 450 euros i una vegada que estiguin an el seu país podrian rebre uns 800 euros anuals durant tres anys. Si hi ha 400.000 emigrants costaria uns 130 milions de passajes, i 320 milions per anys, lo que seria un ajuda per el seu país, ja que serian consumidors an el seu país i seria una inversion an el desplegament economic amb la ventaje que el acord no seria entre govern sinó que la ajuda la rebrian individualment. Ja se sab a on va la ajuda de govern a govern.