L’encomana de gestió va ser reclamada pels consells des de la mateixa signatura del conveni. Implica l’eliminació de la supervisió del Ministeri de Foment, de manera que les institucions insulars podran pel seu compte projectar, licitar i adjudicar les carreteres segons els terminis prevists. És el que s’acordà per al conveni de tren signat recentment. S’evita així haver d’estar pendent de Madrid i d’evitar la burocràcia del Ministeri de Magdalena Àlvarez, que pel que fa a Balears s’ha mostrat ineficaç fins ara, fins al punt de tensar al màxim les relacions amb el Govern autonòmic i els consells.
El president Antich es felicità després de la reunió perquè això "donarà més agilitat" a l’execució del conveni, i explicà que ahir vespre s’havia de reunir també a Madrid amb el secretari d’Estat d’Infraestructures, Víctor Morlán, i amb algun responsable del Ministeri d’Economia i Hisenda per "plasmar les modificacions pertinents" en el conveni signat en el 2007 i tancar definitivament l’acord "com més aviat millor".
La "nova fórmula" també s’inclourà en el conveni pendent per signar amb els consells insulars d’Eivissa i Formentera, que Antich espera tancar abans de final d’any. El cap del Govern assegurà que s’executaran les quantitats íntegres incloses en els convenis i que les anualitats previstes estan "perfectament establertes, i la de 2008 que no s’ha pogut dur a terme es repartirà entre les properes a partir de 2009".
En principi el conveni se signà amb un termini d’execució de deu anys però en el cas de Mallorca, ara que tindrà l’encomana de gestió, el Consell té la intenció de fer tots els projectes en un termini de sis anys, avançant els terminis.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.