TW
0

El president del Govern reiterà ahir que no pensa avançar les eleccions autonòmiques per la crisi institucional propiciada en el Parlament. Tot i l’envit fet dijous en aquest sentit per la direcció d’UM, Francesc Antich insistí que la "brutal" conjuntura econòmica actual no permet pensar ara en aquest tipus d’aventures, per la qual cosa ell "aguantarà el timó" per "intentar salvar" una situació que qualificà de "singular".

Tan singular que el president del Govern avançà, per primera vegada de manera clara, que cercarà el suport de l’oposició, el grup del PP a la Cambra, per tirar endavant les iniciatives del Govern i recordà que ha estat el partit de Rosa Estaràs el que li ha fet un oferiment en aquest aspecte. Antich va indicar que ja havia parlat d’aquesta qüestió amb "tots els portaveus dels grups parlamentaris", també amb la del PP, i es comprometé a fer "més esforços per arribar al màxim consens".

De fet, el president evità un altre pic pronunciar-se sobre si pensa comptar amb el vot de Vicens en el Parlament. Aclarí, això sí, que li agradaria que l’imputat en el cas Son Oms deixàs la seva acta de diputat, "però més enllà no hi podem anar", i que en aquest cas el seu substitut "seria de la majoria i votaria amb el Govern". Per això instà que ara, el vot de Vicens, "ningú no l’empri a favor ni en contra".

El president del Govern restà importància al posicionament adoptat per UM, que li reclama que convoqui eleccions si no pot garantir l’estabilitat. Tot el contrari, assegurà que les relacions amb el partit de Miquel Nadal són "molt bones, com socis de Govern que som", i que se sent satisfet que fins ara "ha complit" amb allò que li havien demanat amb relació a la situació del diputat Bartomeu Vicens, ara suspès de militància i en el grup mixt.

D’altra banda, apel·là a la responsabilitat de tothom per solucionar aquesta situació, "de totes les formacions, també la meva" i en especial de tots els grups parlamentaris, als quals assegurà que ja ha traslladat la seva intenció. Amb un projecte de pressuposts per al 2009 que acaba de començar la seva tramitació parlamentària, Antich insisí en la seva voluntat d’arribar a acords amb tothom, també amb el PP, fent entendre que no vol dependre del vot de Vicens, encara que previsiblement aquest mantindrà el seu suport al Govern.

"Tranquil·litat absoluta"

El cap de l’Executiu assegurà que dins el seu Govern "no hi ha cap dificultat" i que la reunió d’ahir –a una taula en què seuen el president d’UM, Miquel Nadal, i dos membres de la seva executiva, Miquel Àngel Grimal i Mateu Cañellas– s’havia duit a terme amb "tranquil·litat absoluta i tothom treballa sense problemes". Seguint aquest missatge, indicà que la seva intenció és poder oferir "confiança i la màxima estabilitat" a la societat i als agents econòmics per tal d’afrontar la crisi.

"No canvii ni un pèl la meva opinió"

Després de dos dies de silenci, Antich es referí ahir per primer pic a la imputació del diputat socialista i president del Consell d’Eivissa, Xico Tarrés, en la instrucció judicial pel cas Eivissa Centre. "Respecte a Tarrés, no canvii ni un pèl la meva opinió", digué i explicà que, quan en els darrers mesos li han demanat sobre la situació d’altres diputats imputats, i cità els del PP Josep Juan Cardona, Jaume Font i Catalina Soler, "sempre he manifestat que cal deixar treballar a la Justícia".

Una altra cosa, indicà amb referència a la situació actual de l’exportaveu d’UM Bartomeu Vicens, és que "en certs moments hi hagi determinades situacions d’inculpació en el procés judicial, que crec que necessiten una exigència major de responsabilitat".

"Ho tornaria a fer"

Així, justificà la petició de dimissió que va fer a Vicens en el debat sobre l’estat de l’Autonomia. Una demanda que assegurà que ara, vists els esdeveniments que s’han produït, "tornaria a fer a UM" per una qüestió de "coherència.