No són pocs delictes, però també és veritat que en la querella no es destaca cap presumpte delicte directament relacionat amb la l’activitat pública de Vicens, la d’exconseller de Territori del Consell de Mallorca, tal com s’esperava que passàs. Així, el principal delicte que assenyalen els fiscals Pedro Horrach i Juan Carrau és el d’estafa. Tanmateix, les suposades "víctimes" estafades són els propietaris de les parcel·les de Son Oms. És a dir, algunes de les persones que foren més beneficiades amb la requalificació dels terrenys que centra les investigacions sobre la presumpta trama de corrupció liderada per Tomeu Vicens i Maximilià Morales, expresident del Parlament per UM.
Es pot assenyalar, també, la notable diferència entre el paper que els fiscals atorguen al tàndem format entre Vicens i Morales. Així com al portaveu d’UM li han trobat una sèrie de suposats ingressos irregulars i de doblers no declarats, en el cas de Maximilià Morales la Fiscalia només efectua una vaga afirmació sobre suposats "béns immobles" com a benefici, encara que no queden específicament esmentats en tota la denúncia. Tanmateix, fonts properes al cas asseguren que la Fiscalia anticorrupció ja està preparant una ampliació de la querella que hi ha sobre la taula a partir dels resultats de les darreres investigacions.
Nadal troba "malament" que el seu diputat tingui doblers a les Caiman
El president d’UM, Miquel Nadal, afirmà ahir públicament que troba "malament" que el portaveu del seu grup al Parlament, Tomeu Vicens, tingui doblers a les illes Caiman, tal com ha manifestat la Fiscalia anticorrupció en les conclusions de la querella pel cas Son Oms. Nadal féu aquesta valoració en una compareixença a la Conselleria de Turisme per informar de la dimissió del director general d’Ordenació Turística, Santiago Balaguer.
Tot i afirmar que li semblava "malament" que el seu diputat pogués tenir fons a un paradís fiscal, posteriorment el president d’UM matisà que no li constava que cap militant del seu partit tingués doblers a les illes Caiman i que "si es confirmàs", sí que ho trobaria "malament". Nadal reiterà que el seu partit col·laborarà amb la Justícia, però s’ha de respectar la presumpció d’innocència i s’ha d’esperar que el jutge es pronunciï. Però, si Vicens o qualsevol altre membre d’UM és declarat culpable per un cas de corrupció, la formació "serà implacable, perquè UM té una croada contra la corrupció".
Al marge de Nadal, altres dirigents d’UM han expressat la preocupació per l’evolució de la investigació que afecta Tomeu Vicens, que avui no podrà fer de portaveu al debat de l’estat de l’Autonomia perquè haurà d’anar a declarar com a imputat en el cas Son Oms. Alguns d’ells desitjarien que Vicens no esperàs més i presentàs aviat la dimissió de manera voluntària.
"Estic fent la meva feina" i "col·laboraré sempre", diu Vicens
El portaveu d’UM al Parlament, Tomeu Vicens, assegurà ahir als passadissos del Parlament que col·laborarà amb la Justícia per aclarir el cas Son Oms en el que està imputat, afirmà que no se sentia incòmode i afegí que "estic fent la meva feina". Mentre el perseguien els periodistes quan acabà la sessió, confirmà que avui declararà com a imputat, "clar que declararé", però sentencià que "allò que hagi de dir ho diré al jutge". La persecució a Vicens acabà quan entrà al despatx de la presidenta del Parlament, Maria Antònia Munar.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.