TW
0

El diputat autonòmic del PP, Francesc Fiol, advertí ahir que el conveni del ferrocarril firmat pel Govern central i l’Executiu autonòmic és "un misteri" per al qual només s’han concretat 28 milions entre 2008 i 2009 i han deixat enlaire la resta dels 443 milions. Segons assenyalà Fiol en una roda de premsa convocada per analitzar els pressuposts de la Comunitat, les anualitats que l’Estat ha d’aportar en funció de l’esmentat conveni el 2010 i 2011 "es determinarà en una comissió mixta".

"No vull fer mals auguris, però una mica preocupats sí que estam (en el PP balear) sobretot perquè els que han firmat aquest conveni eren els que defensaven que la inversió no podria ser menor del 2% del total d’inversions ferroviàries de l’Estat i aquesta no arriba a la cinquena part", afirmà Fiol.

Deute acumulat

Fiol defensà que el deute que arrossega Balears és una quantitat acumulada per tots els executius, part de la qual correspon a l’actual. El deute de Balears va créixer el darrer any un 27,4% en passar de 1.834 a 2.338 milions d’euros, la qual cosa converteix Balears en la comunicat que registrà la pujada més acusada de l’endeutament, segons dades pel Banc d’Espanya referides al primer semestre de 2008.

El deute previst en el pressupost de 2009 ascendeix als 662 milions d’euros. "Només d’ençà que ha començat la legislatura, l’actual Govern ha acumulat un deute de 1.100 milions", comentà Fiol. Un deute que, segons la seva opinió, és el resultat del dèficit d’inversions de l’Estat a Balears i d’obres que s’han dut a terme i que han de pagar-se en diverses anualitats, "algunes de 20 anys". Així mateix, ha reconegut que algunes d’aquestes obres, realitzades en la legislatura passada, costaren més del previst, com és el cas del Palma Arena.