Emergències amplia el nivell IG-0 per fenòmens costaners a Menorca i Llevant de Mallorca

TW
0

La Direcció General d'Emergències de la Conselleria d'Interior ha ampliat aquest matí l'Índex de Gravetat Zero (IG-0) del Pla Especial de Fenòmens Meteorològics Adversos a Menorca i LLevant de Mallorca per fenòmens costaners adversos.

Segons va informar el Govern, aquesta activació s'até a les informacions rebudes des de la direcció territorial a les Balears de l'Agència Estatal de Meteorologia, segons les quals es preveuen vents de component nord-nord-est de força 7 amb maregassa.

L'IG-0 es correspon habitualment amb l'alerta groga de les agències meteorològiques i es decreta quan la informació rebuda permet preveure la imminència d'un fenomen advers habitual, però potencialment perillós. S'activa quan la probabilitat que aquest fenomen finalment es produeixi és petita, d'entre un 20 per cent i un 40 per cent.

El Govern recorda a més que totes les illes es troben des del dimarts en situació d'IG-0 per pluges i tempestes a Menorca, Eivissa i Formentera i les zones de Llevant i Tramuntana de Mallorca per fenòmens costaners.