La presidenta del Consell de Mallorca, Francina Armengol, i el conseller d’Obres Públiques, Antoni Pascual, presentaren ahir l’avantprojecte de la via connectora dels accessos a Palma –abans segon cinturó–. El nou projecte, que costarà 105 milions d’euros –prevists en el conveni de carreteres firmat amb Foment–, consumirà un 30 per cent menys de territori que el segon cinturó presentat pel Partit Popular la legislatura passada. L’amplada de la via s’ha reduït de 45 a 30 metres. El nou traçat, que seguirà el model de desdoblament de la carretera Palma-Manacor, aprofita les vies ja existents i redueix el tram de nova construcció a només dos quilòmetres. La via serà de quatre carrils –dos en cada sentit– durant tot el seu recorregut i s’hi podrà circular a una velocitat màxima de 80 quilòmetres per hora.
Molt més que un canvi de nom
Francina Armengol i Antoni Pascual presentaren ahir la via connectora dels accessos a Palma que consumeix un 30 per cent menys de territori que el projecte del segon cinturó del PP
Palma05/10/08 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Pens com en Lluís, no parlen del mal que faran a tota la gent que en revolta aquesta autopista o segon cinturó, dels taps que es faran a les rotondes de la carretera d'Establiments i de la carretera de Puigpunyent d'aquests accessos i d'altres a l'autopista.. etc.. No.no d'això no en parlen no els hi convé, si surt malament donaran la culpa als cotxes i als ciutadans que no sabem anar en transport públic, sempre hi guanyaran ells. Quina fixació que tenen els polítics en fer les coses malament.... el transit no passa per acostar-lo a Palma sinó fer-lo enfora. Reflexionau que encara hi sou a temps, jo des de aquí propòs a la gent i a les entitats ciutadanes que tenen una certa sensibilitat que es mobilitzi contra aquesta darrera locura contra els ciutadans de Palma i els barris que ens afectarà.
Per més que posin flocs i adornin la cosa, és el segon cinturó al qual ens haviem oposat els progressistes. Quan toquen gestió del poder (els que de veritat comanden són els rics de sempre) els nostres polítics suposadament d'esquerra o alternatius perden el paper i són submissos al capital.
amb segons cinturons no aconseguirem reduir les emisssions.
Tengui el nom que tengui, consumeixi més o menys territori, al final, tanmateix, el Pacte ens l'ha ficada bé pel cul: Son Espases, segon cinturó, creixement urbanístic en sòl rústic, manteniment de les ART... És cert que la sensibilitat d'aquest govern és a anys llum de la del PP, però veim com, a poc a poc, s'acaba fent de forma suau tot allò que rebutjaven quan eren a l'oposició. Al final, del que es tracta és de tenir una bona cadira i guanyar un sou de més de 4.000 euros mensuals.
No tinc gens clar com es podria haver fet però no es parla per res de carrils bici. Tampoc veig cap enllaç al propi recorregut ni explicació de la limitació de velocitat. Algú té més informació sobre el tema?
Chapó