TW
0

Són socis de Pacte, però de vegades no ho sembla. Sobretot quan s’acosta un congrés, com el que el PSM celebrarà a mitjan novembre. En la ponència política que discutiran, els nacionalistes no estalvien retrets als seus aliats. Al president del Govern i líder dels socialistes, Francesc Antich, li tiren en cara la seva poca capacitat reivindicativa davant Madrid. "Navega entre dues aigües", diuen. Al president d’UM, Miquel Nadal, li qüestionen la seva capacitat de lideratge i la seva estratègia. "És un líder contestat", responsable de la "desorientació que transmet el partit", afirmen.

"Antich navega constantment entre dues aigües: d’una banda, evita posar problemes al Govern espanyol" i "de l’altra, adopta posats reivindicatius de manera puntual, motivats per la pressió dels socis de Govern i de la societat civil" i "allò cert és que a hores d’ara això no s’ha traduït en contrapartides substancials que corregeixin l’espoli fiscal i la marginació econòmica i política que han patit les Illes tradicionalment per part de l’Estat", assegurà en la seva anàlisi de la situació política el PSM, que retreu al PSIB que jugui a un "doble patriotisme": combinant "regionalisme balear" i "nacionalisme espanyol moderat".

Davant això, els nacionalistes es proposen "continuar denunciant que tant el PP com el PSOE permeten el desequilibri de les balances fiscals entre l’Estat i les Illes Balears, practiquen un sucursalisme nociu als interessos del nostre poble i no tenen llibertat per articular polítiques que vehiculin les principals demandes socials dels ciutadans i ciutadanes de les Illes Balears".

Però la cosa no acaba aquí i l’altre soci, UM, també rep. El PSM considera que determinades decisions de Nadal "demostren una clara incoherència" respecte a l’estratègia d’erosionar l’hegemonia del PP. "La més notòria és l’acostament i bona bona sintonia manifestats públicament entre la ‘nova UM’ de Nadal i el ‘nou PP’ de Rosa Estaràs, gest amb el qual UM destrueix el ‘cordó sanitari’ al PP’, asseguren els nacionalistes.

Els de Biel Barceló adverteixen que "sectors d’UM són conscients de la desorientació que transmet el partit amb aquests moviments tàctics, que denoten una evident falta d’estratègia. De fet, Miquel Nadal és un líder contestat i la divisió interna d’UM fa difícil preveure cap on es dirigiran les passes d’aquest partit en el futur".