TW
0

Qui fou consellera de Presidència durant el mandat del PP i actual consellera a l’oposició del Consell de Mallorca, Rosa Puig, comparegué ahir davant els mitjans de comunicació per negar "qualsevol coneixement sobre les irregularitats de Turisme Jove" destapades aquests dies. "Jo no he fet res i no tenc per què haver de dimitir", digué Puig, de qui depenia directament el consorci, ja que estava vinculat al seu departament.

"Turisme Jove era un organisme totalment autònom i les decisions eren preses per la gerència i el consell rector. La seva manera de funcionar era la mateixa de qualsevol consorci dependent del Govern", manifestà l’exconsellera, que durant l’anterior legislatura també era regidora d’Algaida a l’oposició, juntament amb Damià Amengual, exgerent de Turisme Jove i ara imputat en el cas.

"Si es confirmen les irregularitats, els primers i darrers responsables seran els que ostentaven els càrrecs del consorci. Primer, però, s’ha de pensar en el principi de presumpció d’innocència", manifestà Puig.

Per altra part, el Partit Popular convocà ahir al matí el seu Comitè de drets i garanties i determinà obrir un expedient informatiu als dos militants acusats. És a dir, al mateix Amengual i a Juan Francisco Gosálbez, que quan suposadament es produïren els fets era el cap de Serveis i Instal·lacions del Consorci.

De tota manera, el PP es ratificà en el que ja avançà despús-ahir. "Si es confirmen els fets, aquests dues persones seran suspeses de militància", insistí Guillem Estarellas, secretari general del partit.

Reunió anul·lada
La reunió prevista per avui a les 13.00 hores entre Antich i Estaràs fou anul·lada ahir. El responsable de Comunicació del PP, Francesc Fiol, telefonà a l’horabaixa a la Secretaria d’Organització del PSIB per fer-los-ho saber. Amb aquest ajornament s’evitarà un cara a cara entre la presidenta del PP i el president del Govern.

El cas, però, ahir també tingué conseqüències a l’àmbit estatal. Esteban González Pons, vicesecratari general de Comunicació del PP, es mostrà convençut que "els populars balears es decantaran a favor de la transparència" , segons informà Efe.

Notícies relacionades

Cañellas afirma que "la primera enganada fou la consellera Rosa Puig"
"La primera enganada fou Rosa Puig". D’aquesta manera defensà ahir el conseller d’Esports i Joventut, Mateu Cañellas (UM), la seva antecessora, la responsable de Presidència i del Consorci Turisme Jove durant el mandat del PP, Rosa Puig.

En declaracions a IB3, el conseller assegurà "comprendre" les "dificultats que existeixen per detectar un cas com aquest", referint-se a la suposada trama de corrupció en la gestió del Consorci Turisme Jove durant el mandat del PP. Cañellas fins i tot arribà a dir que aquest és un cas de "corrupció domèstica".

Per altra banda, el responsable autonòmic recordà que el departament de Joventut del Govern acumula actualment un deute de sis milions d’euros, produït pel fort desajust que existia entre les obligacions que havia de cobrir la Conselleria i el que aquesta rebia per poder-ho fer, una dotació d’uns dos milions d’euros anuals. Precisament la detecció d’aquest desajust fou la que dugué a investigar com es produïa i el resultat han estat les detencions efectuades aquesta setmana entre els responsables del Consorci Turisme Jove durant l’anterior legislatura del PP.

Antich diu que gràcies a les inspeccions s’ha descobert la trama que esquita el PP
El president del Govern, Francesc Antich, recalcà ahir que el Govern ja està actuant per analitzar els comptes de totes les conselleries i que per aquesta raó existeixen interventors que s’encarreguen d’assegurar que "els nombres quadrin".

En aquesta línia, el president sostingué que la preocupació "més gran" del Govern és, ara mateix, oferir "màxima transparència" als ciutadans pel que fa a la gestió dels doblers públics. Per això insistí que l’actual Govern està adoptant un "rigorós i exhaustiu control des de la Conselleria d’Economia i Hisenda".

Així es va expressar el president autonòmic després que dilluns sortís a la llum pública el darrer cas de corrupció que afecta l’antiga cúpula del Consorci Turime Jove, dependent de la Conselleria de Presidència i Esports, la titular de la qual era Rosa Puig. Antich es mostrà prudent i insistí en el fet que el suposat cas de corrupció està en mans de la justícia.

Per la seva banda, el batle accidental del Palma, Miquel Nadal (UM), manifestà que aquesta situació ve heretada del passat equip de govern del PP i que "no té res a veure" amb la gestió de l’actual Executiu autonòmic.