TW
0

La reunió entre el president del Govern balear, Francesc Antich, i la presidenta del PP en aquesta comunitat, Rosa Estaràs, prevista per a demà ha quedat ajornada 'sine die', després que el vocal 'popular' encarregat de la relació amb els altres partits, Francesc Fiol, cridàs ahir la secretària d'Organització del PSIB, Rosamaria Alberdi, per anul·lar l'encontre.

Fonts del PSIB van informar a Europa Press que Fiol va sol·licitar a Alberdi ajornar l'entrevista que Antich tenia previst acudir en qualitat de president de l'Executiu autonòmic i de secretari general del PSIB. De moment, van indicar que 'populars' i socialistes no han aconseguit concretar una nova data de la reunió, per la qual cosa podria ajornar-se fins al pròxim mes de setembre.

Així, Fiol va demanar l'ajornament de l'encontre el mateix dia en què es va conèixer la detenció de sis persones implicades en el cas de corrupció del Consorci Turisme Jove de l'anterior Govern del PP, de les quals tres romanen encara als calabossos de la Policia Nacional (l'exgerent del Consorci, Damià Amengual, el cap de Serveis i Manteniment del Consorci, Juan Francisco Gosálbez, i la seva esposa, Maria Auxiliadora Pérez).

Notícies relacionades

A més, a les 13.00 hores d'avui ha estat arrestada una setena persona relacionada amb aquest cas i la identitat de la qual encara es desconeix.

La reunió de demà entre Antich i Estaràs va ser acordada dijous passat, després que Alberdi trucàs per telèfon a Fiol, amb l'objectiu de consensuar la data de la reunió, així com les persones que acudirien a la mateixa i els temes a tractar.

Precisament, després de participar el passat dijous en la solta de tres tortugues marines en l'Illa de Cabrera, Antich va incidir que en els últims dies, s'havien produït converses entre el PP i el PSIB per “aclarir” si la seva reunió amb Estaràs es tractava d'un encontre entre dues formacions polítiques o entre el principal partit de l'oposició i el president del Govern. Finalment, es va acordar que l'encontre seria un “híbrid”, de manera que acudiria en qualitat de president de l'Executiu i de secretari general del PSIB.

Estaràs havia reclamat per escrit una reunió amb Antich fins en tres ocasions i també li ho va sol·licitar oralment en l'últim Ple extraordinari del Parlament, celebrat el passat 29 de juliol, en el qual Antich va presentar les seves mesures per abordar la crisi econòmica.

Així, la presidenta 'popular' va acusar el president del Govern d'“estar tardant més que la resta” en reunir-se amb l'únic partit de l'oposició, després que els 'populars' hagin mantingut sengles encontres amb el secretari general del PSM, Biel Barceló, i amb el president d'UM, Miquel Nadal.