TW
0

El president d'Unió Mallorquina (UM) i tinent de batle de Palma, Miquel Nadal, ha dit avui que “encara és prest” per parlar d'un possible bloqueig per part de la formació nacionalista als pressuposts per a 2009 en les diferents administracions en les quals forma part del govern de pacte.

Nadal, que ha visitat avui junt amb el president del Govern, Francesc Antich, les obres del centre de salut de l'Escola Graduada, ha afirmat que des del partit que lidera “no s'ha començat a parlar” dels pròxims pressuposts amb els socis de govern de diverses institucions.

El líder d'UM ha afegit que en un any de recessió i crisi econòmica les administracions han “de fer un esforç inversor important en benefici dels ciutadans de les Balears”.

El també tinent de batle de Palma, ha recalcat que les illes registren “la pitjor dada d'atur dels últims 26 anys”.

“És ara quan hem de fer un esforç perque hi hagi obra i que les empreses balears puguin treballar” el que, en matèria d'inversió, “s'ha de notar en els pròxims pressuposts”, ha apuntat.

El polític nacionalista s'ha mostrat “convençut” de la sensibilitat del president del Govern, Francesc Antich, cap a la situació econòmica actual i ha expressat el seu desig que els pròxims pressuposts “siguin dedicats “en bona part a pal·liar aquesta situació de crisi “.

Per la seva part, el president, Francesc Antich també ha donat la seva opinió sobre els pròxims pressuposts.

“Ja hem dit en altres ocasions que el que no farà aquest Govern, com estan fent d'altres, és baixar el ritme de les inversions” ha dit el president.

Antich s'ha compromès a sostenir al pròxim exercici la mateixa línia d'inversions que va projectar l'executiu balear per a aquest 2008 i a “tenir en compte les polítiques socials per ajudar a les persones amb més dificultats en aquesta situació de crisi, als petits empresaris i sectors econòmics, com el turisme, que han de ser motor d'aquesta comunitat autònoma”.