La portaveu del PP balear, Catalina Soler, assegurà ahir que el seu partit serà "immisericordiós amb qualsevol classe de corrupció", en el cas que avui es decretin mesures cautelars contra algun dels sis exresponsables del Consorci Turisme Jove detinguts ahir per presumptes delictes de malversació de cabals públics.
Els implicats en aquesta trama són l’exgerent del Consorci i regidor del PP a Algaida, Damià Amengual; l’excap de Serveis i Instal·lacions del Consorci, Juan Francisco Gosálbez; la seva dona, María Auxiliadora Pérez; el comptable d’aquesta entitat, Jaume Cerdà, i un empresari de la construcció.
En aquests moments, però, la portaveu del PP demanà que es respecti la presumpció d’innocència dels acusats, encara que també advertí que, en el cas que la justícia els declaràs culpables, retirarien el carnet de militància a dos dels detinguts que són afiliats del PP.
És per això que la portaveu demanà celeritat a la justícia, "per poder actuar" una vegada que hi hagi sobre la taula "una resolució clara i ferma" del presumpte cas de corrupció. No obstant això, afegí que espera que totes les trames de corrupció que es destapen a les Illes siguin tractades "amb la mateixa vara".
En aquest sentit, Soler defensà el seu partit i manifestà que el PP no és l’única formació que té imputats entre les seves files, i que "hi ha altres partits" implicats en casos de malversació de cabals públics. Es referí, per exemple, al cas del Pla Territorial de Mallorca, en el qual està imputat Bartomeu Vicens, un càrrec d’Unió Mallorquina. Sobre aquest punt, Soler indicà que "la corrupció està per sobre de les formacions polítiques i es vincula generalment amb les persones".
De la mateixa manera, volgué deixar clar que des del Partit Popular s’aniran donant les explicacions corresponents, una vegada que la investigació empresa per la Fiscalia estigui més avançada.
Antich: "Convé que la justícia actuï sense interferències de poders"
El president del Govern, Francesc Antich, manifestà ahir que s’ha de deixar que la justícia treballi "amb tranquil·litat" i "sense la interferència d’altres poders" per poder aclarir a fons els presumptes casos de corrupció que investiga la Fiscalia a les Balears.
"No em cansaré de dir que en aquestes qüestions hem de deixar actuar la justícia i que sigui el poder democràtic qui ho dictamini", recalcà Antich, tot just després de tenir coneixença que ahir dematí havien estat detinguts sis exalts càrrecs de l’anterior Govern del PP, integrants del Consorci Turisme Jove, òrgan dependent de la Conselleria de Presidència i Esports, dirigida llavors per la "popular" Rosa Puig.
Els sis detinguts foren traslladats a les dependències de la Policia Nacional de Palma i estan pendents de passar a disposició judicial. Antich explicà que la Fiscalia havia decidit investigar aquesta presumpta trama de corrupció per una denúncia del Govern actual, que detectà anomalies als comptes del Consorci.
UM: "No valoram les detencions, cal esperar que la justícia parli"
Unió Mallorquina evità ahir valorar la detenció de les sis persones vinculades amb el cas de Turisme Jove. No envià cap nota de redacció i els seus representants evitaren qualsevol altre comentari que no fos el de màxim respecte a la justícia. "No valoram les detencions, cal esperar que la Justícia parli", assegurà ahir el portaveu adjunt del grup d’Unió Mallorquina al Parlament balear, Josep Melià.
El diputat no entrà a comentar cap detall de la investigació i es limità a mostrar el "màxim respecte" a la justícia i a oferir la "col·laboració" de la seva formació, que precisament és la que controla en aquests moments la Conselleria d’Esports i Joventut, de la qual depèn el consorci on s’haurien produït els fets. En aquest sentit, Melià desvinculà la investigació judicial del dèficit econòmic que pateix el departament dirigit per Mateu Cañellas.
El portaveu adjunt d’UM al Parlament recalcà que cal "esperar esdeveniments" i que la justícia "aclareixi els fets" abans de fer-ne cap altre comentari.
PSM: "El PP ha d’explicar tota la corrupció del Govern Matas"
El PSM es pronuncià ahir de manera contundent i exigí responsabilitats polítiques als actuals càrrecs del PP que exercien de caps polítics de tots els detinguts perquè, al seu entendre, "són molts els casos de corrupció destapats a les Illes aquests darrers mesos".
En aquest sentit, recordà el cas Bitel, el d’Andratx, del CDEIB, Cavallistes i el de Rodrogo de Santos, a més "d’altres escàndols que encara són investigats per la Fiscalia. El partit nacionalista considerà que les detencions relacionades amb el Consorci Turisme Jove són una "mostra més" de la "gestió d’interessos particulars" feta per l’expresident del Govern, Jaume Matas, i pel seu equip durant la darrera legislatura.
En aquest sentit, el PSM va subratllar que les persones detingudes ahir dematí havien actuat amb "total impunitat" a Turisme Jove, "amb o sense el consentiment" dels seus responsables polítics. El PSM considerà "d’higiene democràtica que el PP surti a donar-ne explicacions".
Manera: "Això és la pèssima gestió del PP"
El conseller d’Hisenda, Carles Manera (PSIB), assegurà que el cas de Turisme Jove suposa la "demostració de la pèssima gestió portada a terme en la legislatura passada" pel Govern de Matas. Segons Manera, l’Executiu anterior obrà amb una "frivolitat absoluta", com ho posa de manifest l’actuació de la Fiscalia, que també fa sortir a llum "l’ús pervers que s’ha fet del sector públic per al lucre personal". La investigació d’Intervenció d’Hisenda ha detectat la suposada malversació de fons.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
S'alliberaran de la maquinota pepera?
Carraixeta Vaja si ho serem Vaja si ho serem Vaja si ho serem Carraixeta Vaja si ho serem Vaja si ho serem Vaja si ho serem
Salve Carraixeta Mater Inmisericordieeeee
Sí, però dins uns marges Catalineta, dins uns marges...
Tu que signares informes a favor des saliner. Ora pro nobis
Quina barra.... La senyora aquesta Catalina Soler atenua les responsabilitats del PP, dient que la corrupció és cosa de tots els partits polítics..... Quin consol ens queda als ciutadans estafats, robats i expoliats pels polítics, després de tals aberrants afirmacions? Horrorós!!!!!! Només ens queda apel.lar a la consciència... Qué Déu no els perdoni les seves memòries i que la mort els persegueixi per la resta dels seus dies!!!!! Lladres!!!!!
aquesta doneta pot anar fent una llarga llista d'adjectius i de frases fetes per sortir del pas... encara li queden moltes intervencions a fer
EN DIR ELS FOTREM FORA DEL PARTIT ES PENSEN QUE JA ESTA TOT SOLUCIONAT.Però que es aquesta vergonya.Na SAlom que surti ara i parli.La seva llengua tan vivipara ara se convietrira en ovelleta.Tots a la preso.Ja esta be de lladrres durant 30 anys.I Ma llorca encara del PP,iNCREIBLE.Renuncii d´aquesta terra.
li ha faltat afegir "ara que al PP ja tenim les butxaques ben plenes tots, fotrem la cossa al cul a uns quants, i així tots contents." El que no entenc és perquè ningú va a per Estaràs. Era la número dos del PP, pot tenir tanta responsabilitat en tots aquests assumptes que el propi Matigues.
T'hauries de quedar a ca teva i no surtir-ne per vergonya. No sé com tens barra de dir ni una paraula, miserable.