El Ministeri de l’Habitatge finançarà amb més de 5 milions d’euros –el 19 per cent de la inversió total– acords amb 15 municipis de Balears per a la rehabilitació, reforma i modernització d’uns 1.000 pisos, mitjançant les Àrees de Rehabilitació Integral (ARI).
Així ho indicà ahir a Menorca la ministra Beatriz Corredor, a la conclusió de la reunió de la comissió bilateral entre el Ministeri de l’Habitatge i el Govern.
La ministra, acompanyada del president del Govern, Francesc Antich, explicà que les actuacions aprovades permetran rehabilitar un milenar de cases i confien que el pla estatal per al període 2005-2008 arribi al 98% de compliment.
La titular del ram també ha rubricat set acords amb els batles de Menorca que permetran la rehabilitació de més de 300 cases als municipis d’Alaior, Ciutadella, el Castell, el Mercadal, Maó i Sant Lluís. A més, el Ministeri farà una actuació al barri de la Soledat de Palma, que suposa l’actuació sobre 134 habitatges. Una vegada finalitzada aquesta tercera fase a la Soledat, amb una inversió estatal de més d’1,5 milions d’euros, s’haurà treballat en un total de 1.708 habitatges amb un import de 12.547.250,70 euros.
A la reunió mantinguda amb el conseller d’Habitatge i Obres Públiques, Jaume Carbonero, s’acordà reajustar altres àrees de rehabilitació integral ja previstes i firmades anteriorment.
Aquestes modificacions, segnos informà Corredor, permetran la rehabilitació de 700 pisos més als municipis mallorquins de Muro, Sineu i Algaida; i als menorquins de Ferreries i el Migjorn Gran, a banda del nucli urbà d’Eivissa. Per a aquestes actuacions, la inversió estatal ascendeix a 3 milions d’euros.
La ministra indicà que, amb el Pla d’habitatge 2005-2008, quasi 12.000 llars de Balears s’hauran finançat amb càrrec als Pressuposts Generals de l’Estat. L’actual pla estatal, amb una dotació de 115 milions d’euros, ha incrementat un 77 per cent els recursos econòmics respecte a l’anterior.
La ministra Beatriz Corredor anuncià a Menorca que es modificaran els criteris per a la redacció del pla estatal 2009-2012 amb l’objectiu que cada comunitat autònoma el pugui adaptar a les seves necessitats i a les demandes dels ciutadans, a fi de millorar-ne així l’eficiència.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.