TW
0

El president del Govern, Francesc Antich, ha demanat avui al Bloc i a Unió Mallorquina (UM) “tranquil·litat” durant l'elaboració de l'avantprojecte de pressuposts per a 2009, encara que ha matisat que “qui ha de donar la direcció (dels mateixos) és la Presidència” de l'executiu.

Preguntat pel malestar que hi podria haver en les direccions d'UM i el Bloc davant de la possibilitat de que la Conselleria d'Economia -del PSIB- estigués elaborant els pressuposts de forma unilateral, com avui informa el “Diario de Mallorca”, Antich ha dit als periodistes que l'actual és un “moment de dificultat econòmica” en què “el que hi hauria d'haver és més tranquil·litat”.

“No es pot arreglar (la situació) des dels nervis”, ha apuntat el president del Govern, després d'assegurar que el seu executiu té “molta feina” en aquest sentit i expressar que “hi ha d'haver una determinada direcció política que haurà de pactar amb els seus socis”, com no pot ser de cap altra manera”.

A la sortida d'una reunió mantinguda amb el president del Cercle d'Economia de Mallorca per analitzar la conjuntura econòmica, Antich ha assegurat que el Govern intentarà que “entre tots” millori les seves “ofertes polítiques, comptant amb la societat civil”.

Així mateix, ha anunciat que l'executiu incidirà mitjançant els pressuposts en àmbits com l'habitatge, l'ocupació, l'educació, el turisme o la dependència, ja que, ha dit, són “elements principals” del seu govern que “s'hauran de tenir molt en compte” en el repartiment de fons.

En el mateix sentit, fonts de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació consultades per Efe han assegurat que la negociació dels pressuposts de la comunitat per a 2009 s'està duent a terme “en reunions amb les diferents conselleries i no amb els partits”.

Des de la Conselleria no han negat “que les negociacions no vagin a ser dures”, però han puntualitzat que “no hi ha constància de presumptes pressions” per part d'UM o del Bloc perquè les conselleries assumides per membres d'aquests partits rebin majors partides en els pressuposts.

Les esmentades fonts d'Economia han recordat que l'elaboració dels pressuposts de 2009 es troba “encara en fase de diàleg”.

Per la seva part, la portaveu del PSIB, Rosamaria Alberdi, ha assegurat en ser preguntada en una roda de premsa que no tenia constància d'un presumpte bloqueig als pressuposts 2009 per part d'UM i el Bloc, circumstància que ha dit que li semblaria “molt greu i deslleial”.

“Em sorprendria que qui té la major responsabilitat per fer front a aquesta crisi no col·laboràs del tot amb el conjunt del Govern per adoptar les mesures econòmiques i els millors pressuposts”, ha dit Alberdi.

Respecte a la situació d'Spanair, Antich ha assegurat que “el Govern ni pot crear companyies pròpies ni pot fer alguns tipus d'actuacions que vagin en contra de la competència d'altres companyies aèries”.

En aquest sentit, ha assenyalat que el Govern “té una capacitat d'actuació limitada”, encara que ha anunciat que continuaran mantenint converses amb la direcció de l'aerolínia per estar al corrent de la situació dels treballadors.

Sobre el model de gestió aeroportuària, ha apuntat que continuarà defensant a Madrid la necessitat de què Balears participi en la gestió dels seus aeroports tal i com, ha recordat, sempre ha defensat.