TW
0

El president del Govern balear, Francesc Antich, va insistir avui que li “continua preocupant” que l'Executiu central estableixi una “xifra limitadora” de 30 milions de passatgers anuals --set milions més dels quals compta l'aeroport de Palma de Mallorca-- per permetre la participació de les comunitats autònomes en la gestió dels seus aeròdroms.

Notícies relacionades

Per Antich, la cogestió aeroportuària “ha de venir donada per la importància estratègica que té l'aeròdrom dins del territori”.

Després de visitar l'Escola d'Estiu de l'Associació de Mares de Discapacitats de les Balears, Antich es va referir així a l'acordat el passat divendres en el Consell de Ministres, on es va aprovar el procés de privatització parcial d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA), la qual cosa permetrà que les comunitats autònomes participin en la gestió de l'ens públic, sempre que els aeròdroms registrin 30 milions de passatgers, la qual cosa succeeix únicament en Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat.

El president del Govern autonòmic va recordar que el procés de privatització d'AENA serà “llarg, ja que durarà dos o tres anys” i, en aquesta línia, va ressaltar que el president de l'Executiu central, José Luis Rodríguez Zapatero, s'ha compromès a què durant aquest temps, Balears podrà incorporar-se a la cogestió aeroportuària de l'aeròdrom de Palma.

Zapatero ja va avançar divendres passat, després de reunir-se amb el Rei, que la cogestió aeroportuària “arribarà a les Balears”, si bé va assenyalar que el Govern ha establert un “llindar estimatiu” sobre la participació de les Comunitats Autònomes als aeròdroms, amb referència als 30 milions de passatgers, que, segons va destacar, “lògicament ho respectarem”.

Per aquesta raó, Antich va estimar que més enllà d'aquesta xifra, s'ha de prevaler la “importància” de l'Aeroport de Palma per a les Balears, tenint en compte que es tracta d'una Comunitat Autònoma afectada per la insularitat, la qual cosa suposa una “dificultat per a la mobilitat dels ciutadans”.

A més, va ressaltar que Son Sant Joan suposa una “eina de gestió econòmica importantíssima”, a causa que la principal activitat econòmica de les illes entra per l'aeroport. “Volem ser dins de la cogestió aeroportuària i, en aquest sentit, treballarem amb tota la societat civil”, va indicar, mentre va recordar que ja s'ha reunit amb els presidents de la Cambra de Comerç i el Cercle d'Economia per parlar sobre aquest assumpte.