Barceló ha efectuat aquestes declaracions després d'una roda de premsa en la qual ha manifestat la discrepància de la seva organització política amb l'actual model de gestió aeroportuària i ha explicat que Balears “no pot esperar dos anys a què sigui realitat la cogestió promesa per Zapatero”.
Així ho ha dit després que el Consell de Ministres aprovàs divendres passat la participació de Catalunya i Madrid fins en un 19 per cent en la gestió de Barajas i el Prat respectivament, per ser aeroports amb més de 30 milions de passatgers.
El portaveu del PSM-EN ha advertit que, segons un informe de la Comissió Europea, dels set països europeus que superen els 30 milions de passatgers als seus aeroports “únicament Espanya té un model de gestió aeroportuari centralitzat, integrat, en el qual sols hi participa el Govern”.
Barceló ha assenyalat que els altres sis països, el Regne Unit, Alemanya, França, Itàlia, Holanda i Grècia, tenen al contrari un model de gestió descentralitzat (individualitzat).
Biel Barceló també ha revelat que, segons dades d'Aeroports Nacionals (AENA) i en relació amb el trànsit en el període 1985-2005, la inversió realitzada a l'aeroport de Madrid és molt superior a l'efectuada al trànsit que tenen les Balears, les Canàries, Andalusia i la Comunitat Valenciana.
En aquest sentit, el secretari general del PSM-EN ha explicat que mentre la inversió a Madrid va assolir el 52,2 per cent del total en l'esmentat període respecte al 21,9 per cent de trànsit, a les Balears la inversió s'ha limitat al 7,1 per cent respecte al 19,5 per cent d'aquest, la qual cosa suposa “una descompensació molt gran que perjudica a les Illes”.
Barceló ha denunciat que la decisió del Consell de Ministres “pot afectar greument a l'economia de les Balears” perquè “deixaria als aeroports de les illes en desigualtat de condicions” respecte als aeroports de Madrid i Barcelona”, on la inversió, ha comentat, és superior al seu tràfic de passatgers
“Precisament ara que passam una crisi econòmica i en concret del sector aeri, és més necessària que mai la necessitat de descentralitzar la gestió aeroportuària per fer-la més àgil i competitiva”, ha afegit.
El portaveu del PSM ha criticat, així mateix, que la decisió del Govern “no hagi estat consensuada”, ni tan sols “en la manera de comunicar-la”.
Barceló ha argumentat que la gestió aeroportuària “no és un problema de límit de capacitat de passatgers”, sinó “de poder actuar des de les Illes Balears en decisions que ara no podem actuar”, referint-se'n “tant a les inversions que ara es duen a terme, com en el tema dels slots o les taxes aeroportuàries.”
Així mateix, ha denunciat que en el sistema de participació proposat “únicament el 19 per cent correspongui a les comunitats autònomes”.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Jo no ho expressaria d'aquesta manera, però crec que "un que encara us vota" té raó. Som votant del PSM de tota la vida i pens que el PSM necessita un canvi de rumb per tornar a il·lusionar a tots els que estimam aquest país.
Deixau-vos de parauletes, comunicadets, soparets i rodes de premsa i començau a fer política nacionalista de veritat. Biel, espavila't o d'aquí poquets anys seràs el Secretari General d'un partit practicament desaparescut. I no haurà estat precisament per falta de gent nacionalista, que n'hi ha, sinó per falta de pebrots. Deixau de governar per a n'Antich i diferencieu-vos prou d'ells. Si volguessiu podrieu tenir la paella pel mànec. Al Parlament hi ha 8 diputats a l'esquerra del psoE si tenguessiu un parell de collons ferieu ballar a la nostra música a tota aquesta aquesta guarda d'espanyolassos. Ah! i a en Grosske i als de la seva corda (són més espanyols que en Bono )una bona coça al cul. Entesa i Esquerra Republicana de Catalunya, alies "Esquerra" dissolució ja!! Per lo que serviu al país. Ho dic pequè ningú no pugui sospitar que som d'aquests pellassos. El PSM podria ser el futur si tengués un bon lideratge i es tenguessin les idees clares, i per desgràcia no tenim ni lo un ni l'altre. Ho sent Biel, però és així.