És, juntament amb el tramvia de Palma, la prioritat del Govern en aquesta legislatura en matèria de transport; però, a diferència d’aquest, el tren que va des de Manacor fins a Artà ja té garantit el finançament. Madrid pagarà els 190 milions del cost amb el conveni aprovat dijous. Serà el primer corredor ferroviari que s’executarà. En principi, farà el trajecte un tren elèctric independent i, per tant, caldrà fer transbordament a Manacor si el punt de sortida o d’arribada és Palma.
Amb aquesta idea treballa ara la Conselleria de Mobilitat de Biel Vicens (Bloc), que preveu tenir aquest tren en funcionament el 2011. El projecte bàsic estarà enllestit aquest estiu perquè les obres comencin l’any que ve. Aprofitarà el traçat existent, recuperant les antigues estacions, i no caldrà fer grans expropiacions perquè els terrenys del corredor ja són públics.
El Govern ja ha fet un estudi que indica que el 75% de desplaçaments que es fan ara des de la comarca de Llevant per motius de feina, gestions o de tipus comercial són cap a Manacor, mentre que només un 25% va a Palma. Per tant, una demanda limitada bàsicament a la connexió Artà-Manacor justificaria un tren independent per a aquest trajecte.
També hi ha una justificació tècnica. El nou tren que unirà Manacor i Artà serà elèctric, però quan comenci a operar no s’haurà electrificat la línia entre Inca i Manacor i, com a conseqüència, els serveis des de Palma cap a Manacor s’hauran de mantenir amb els trens dièsels.
A més, la principal dificultat del projecte serà el soterrament a Manacor i es preveu la possibilitat que el tren a Artà comenci a funcionar amb una estació als afores de Manacor mentre aquest s’acaba. Un cop electrificada tota la línia (no abans del 2011)i acabat el soterrament, es podria fer el trajecte sense transbord.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Però estam atontant o què!!!! Es gastaran un munt de doblers per fer 4 estacions i el restad'illa en cotxe!!!Aquests tren només ervirà per portar més turistes a l'interior i quatre romàntic per anar a passejar el diumenge, i tots nosaltres sense transport públic de veritat que ens permeti deixar el cotxe a casa i a més amb més territori destruit!!! I es diuen D'ESQUERRA I ES DIUEN ECOLOGISTES!!!! QUINA VERGONYA!!! VOLME TRANSPORT PÚBLIC!!!! NO UNTRENT DE FIRA! VULL NO TINDRE D'AGAFAR EL COTXE!
Quin és el percentatge de gent que va a treballar a la costa i que es mou entre els nuclis de població de la costa? O això no conta? Si es funciona amb una estació de fora de Manacor, com s'arribarà a l'estació que partirà el tren cap a Palma? És que no ens podem creure que facin aquestes aberraciions, i a més, després d'haver analitzat el pla director de tranpsorts, i el marc normatiu! Aquí podeu veure la nostra opinió. http://mallorcallevant.blogspot.com/2008/07/anlisi-al-pla-de-mobilitat-de-les-illes.html Tot això és una bestialitat que no té ni cap ni peus. Quin Torres, com a periodiste podríes ampliar la informacio i no només limitar-te a les declaracions del govern. Temes que te proposam. Què passa exactament amb el soterrament de manacor Què opina la gent afectada Cumpleixen aquestes prioritats amb el pla director de transports o només amb els objectius polítics del bloc del govern Què hi diu n'Antich al respecte, és el pacte polític necessari per aconseguir el govern, no sé, després d'haver analitzat aquesta part del pla no m'agrada gens, i de cada pic menys ja nomes ens queda baixar el coll i que ens ho tallin, o que ens passi un tren pel damunt i ens envii a una vida millor
Fer soterraments és tudar es doblers!!
¡No al soterrament!.¿A qui beneficia??.A ne'ls de sempre,el Gran Capital!!.
Amb quin dret el poble de Manacor va fer desaparèixer l'antic traçat del tren? Per què els habitants dels pobles per on s'ha d'allargar la línia hem de pagar ara les conseqüències d'una decisió unilateral i arbitrària? Sens dubte la solució més econòmica, ecològica i ràpida seria fer passar el tren per on sempre havia passat, per la superfície, com si es tractàs d'un tramvia.
I Santanyí-Manacor ...per quan?
I no podríem deixar el soterrament de Manacor per més endevant, i aprofitar els doblers per coses més prioritàries... hi ha tant per fer en el sector ferroviari! Amb un km de soterrament se podríen fer 10 km de noves línies...