TW
0

És, juntament amb el tramvia de Palma, la prioritat del Govern en aquesta legislatura en matèria de transport; però, a diferència d’aquest, el tren que va des de Manacor fins a Artà ja té garantit el finançament. Madrid pagarà els 190 milions del cost amb el conveni aprovat dijous. Serà el primer corredor ferroviari que s’executarà. En principi, farà el trajecte un tren elèctric independent i, per tant, caldrà fer transbordament a Manacor si el punt de sortida o d’arribada és Palma.

Amb aquesta idea treballa ara la Conselleria de Mobilitat de Biel Vicens (Bloc), que preveu tenir aquest tren en funcionament el 2011. El projecte bàsic estarà enllestit aquest estiu perquè les obres comencin l’any que ve. Aprofitarà el traçat existent, recuperant les antigues estacions, i no caldrà fer grans expropiacions perquè els terrenys del corredor ja són públics.

El Govern ja ha fet un estudi que indica que el 75% de desplaçaments que es fan ara des de la comarca de Llevant per motius de feina, gestions o de tipus comercial són cap a Manacor, mentre que només un 25% va a Palma. Per tant, una demanda limitada bàsicament a la connexió Artà-Manacor justificaria un tren independent per a aquest trajecte.

També hi ha una justificació tècnica. El nou tren que unirà Manacor i Artà serà elèctric, però quan comenci a operar no s’haurà electrificat la línia entre Inca i Manacor i, com a conseqüència, els serveis des de Palma cap a Manacor s’hauran de mantenir amb els trens dièsels.

A més, la principal dificultat del projecte serà el soterrament a Manacor i es preveu la possibilitat que el tren a Artà comenci a funcionar amb una estació als afores de Manacor mentre aquest s’acaba. Un cop electrificada tota la línia (no abans del 2011)i acabat el soterrament, es podria fer el trajecte sense transbord.