Aquest abocador de coa que el Consell ha cedit a Emaya tindrà una vida útil de 35 anys, període en el qual podrà absorbir fins a 1.512.431 m3 de residus i explicant així l’absència de polítiques adreçades a la minimització dels residus i del reciclatge.
El nou abocador, que ha tingut un pressupost d’obres de 12,7 milions d’euros aportats pel Consell de Mallorca, disposa d’unes condicions "totalment adaptades a les exigències reglamentàries i a la normativa mediambiental actual", segons indicà la presidenta d’Emaya, Cristina Cerdó. L’entrada en funcionament d’aquest abocador es contempla com una mesura "provisional" fins que s’enllesteixen les dues noves línies d’incineració l’any 2010 que permetran absorbir tots els residus generats a Mallorca sense haver de recórrer al sistema usat fins ara.
L’objectiu és assolir el repte en matèria de residus basat en un "abocament zero". És per això que l’entrada dels residus a l’abocador fins que la nova incineradora es posi en marxa serà d’unes 160.000 tones a l’any. Posteriorment, es calcula que rebrà 15.000 tones l’any ja que només s’utilitzarà en casos d’emergència.
La incineració ha estat motiu de batalla d’entitats ecologistes com el GOB o Greenpeace. Aquestes agrupacions recriminen que es potenciï la incineració i les directrius europees estableixen les prioritats en matèria de gestió de residus enfocades a la prevenció, la reutilització i el reciclatge.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.