Els Govern fomentarà programes d’intercanvi i convenis amb la resta de comunitats autònomes per aconseguir que els cinc albergs públics que hi ha a l’Illa estiguin oberts els 12 mesos de l’any. L’objectiu de la Conselleria de Joventut i Esports és cobrir el forat econòmic que han generat aquestes instal·lacions, que de moment han estat deficitàries.
Les pèrdues tenen a veure amb una gestió anterior basada en una política de "malgastament incontrolat, aleatori i poc rendible", segons admeté ahir el conseller de Turisme de Joventut, Mateu Cañelles. Tant és així, que el deute contret pel Govern amb l’activitat d’aquests albergs de les Balears que gestiona el Consorci Turisme Jove, s’elevava des de l’abril passat a 15 milions d’euros.
En aquests moments, el dèficit s’ha reduït un 50% durant els darrers mesos gràcies a la política de contenció que s’hi pretén exercir des d’aquesta empresa pública. Per exemple, en la partida destinada als proveïdors s’ha arribat a rebaixar el cost econòmic fins a un 40% i la despesa destinada a personal, un 20%.
El gerent econòmic de Turisme Jove —dependent de la Conselleria d’Esports i Joventut—, Miquel Rosselló, assegura que fa un any, amb el canvi produït al capdavant del Govern, les deficiències econòmiques del Consorci eren "paleses", i per aquest motiu es procedí a substituir la política anterior basada en una "despesa descontrolada" per la del "control de la despesa".
"Abans s’actuava per inèrcia, sense tenir en compte si tot el personal que es contractava en temporada baixa era necessari o si es contractaven proveïdors que no oferien els preus millors..." indicà el gerent durant la visita realitzada ahir a l’alberg juvenil situat a la Platja de Palma, a la qual també acudí el conseller Mateu Cañellas.
Segons explicà, el manteniment d’aquestes instal·lacions no acumularà enguany gens de deute. Així mateix, afirmà que la pretensió de l’empresa és que el servei d’albergs tingui un "cost zero" d’aquí a dos anys si fa no fa, amb la idea que puguin arribar a autogestionar-se. Fins ara aquests centres estaven oberts entre l’1 de febrer i el 31 d’octubre. Concretament, aquestes instal·lacions són l’alberg de la Platja de Palma i el de la Victòria, el campament juvenil de la Victòria i les cases de colònies de Ca n’Arabí (als afores de Binissalem) i la de Formentera.
Segons Cañellas, són unes instal·lacions "ben rebudes" pels turistes i que en aquests moments ja tenen les reserves al cent per cent fins al mes d’agost, una ocupació similar a la de 2007. A pesar d’aquestes expectatives, "s’ha de mirar cap endavant perquè el servei oferit sigui l’òptim".
En el cas de l’alberg de la Platja de Palma, està situat a 300 metres de la platja, a devers 10 quilòmetres del centre i té 96 places, ocupades en aquests moments al cent per cent. Així mateix, els preus per nit oscil·len entre els 8 i els 13 euros i arriben als 23 si es tracta de la pensió completa.
Per la seva banda, el de la Victòria, situat a Alcúdia, és de 200 places i comparteix entorn de mar i muntanya, igual que el de campament, que també disposa de 200 places de tendes de campanya. Quant a les dues cases de colònies, tenen 30 places cada una. Des del moment que els albergs obriren les portes aquest 2008, ja han estat ocupats per prop de 16.791 persones amb un total de més de 57.000 pernoctacions.
Per la seva banda, el director general de Joventut, Joan Artigues, reconegué l’"austeritat" de la política portada a terme en relació amb el servei d’albergs, mentre que per la seva banda el director de la instal·lació de la Platja de Palma, Josep Salvador, considerà que aquests albergs s’ubiquen en entorns "privilegiats".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.