Aquesta és la previsió que fan els responsables de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), que ahir supervisaren la primera jornada de proves al servei de metro. Un dia que es desenvolupà sense problemes. El Govern té previst anunciar en breu el dia d’obertura del servei, el sobrecost que han suposat les importants obres de reparació fetes i les accions judicials que emprendrà per la situació com es trobà la infraestructura.
Passaven vint minuts de les onze del matí quan sortí el primer comboi de metro des de l’estació Intermodal de Palma en direcció a la Universitat. A banda de maquinistes i altres tècnics, hi viatjaven el gerent de SFM, Jaume Jaume, i el subgerent, Tomeu Gual. No es permeté l’accés a la premsa.
Les proves han de servir per comprovar que s’han resolt les deficiències que obligaren a aturar el servei i ja no hi ha problemes per tornar-lo a oferir. De fet, ja s’han revisat per separat els sistemes de seguretat, però ara es comprovarà que tot l’engranatge funciona amb combois circulant i que es pot garantir la qualitat del servei. Al mateix temps, també es vol que els maquinistes agafin la pràctica necessària després de deu mesos d’aturada del suburbà.
A hores d’ara ja s’han completat les grans obres de reparació pendents, principalment les que consistiren a canviar els col·lectors de pluvials del polígon de Son Castelló, que es demostraren ineficaços. També s’han solucionat deficiències en els sistemes de seguretat, sobretot en els antiincendis i en la ventilació, i s’ha millorat l’accessibilitat i la senyalització.
Ara, SFM continua fent obres, tot i que aquestes no afecten ja el servei perquè la majoria són a la superfície. De fet, ahir es podia veure com l’estació Intermodal de Palma es revestia d’un fals sostre que taparà les goteres. Aquestes continuaran existint perquè no s’impermeabilitzà suficientment el parc de les Estacions, però el fals sostre canalitzarà l’aigua que s’hi filtri. Més endavant es revisarà aquest parc, amb plantes mortes per excés d’aigua.
Al mateix temps, encara queden pendents petites actuacions a l’estació de Son Sardina o el canvi d’alguns ascensors i s’actua a la superfície de via Asima per cobrir el llom dels col·lectors, l’obra més important de les que s’han fet des que s’inundà el metro.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Esper que CERTIFIQUIN PER ESCRIT la seguretat dins d´aquest desastre de mitgmetro..jo estaba dins el dia de ´la primera inundaciò i la veritat vaig passar un poc de pànic de quedar-me electrocutat. Personalent jo no hgi entro plus si no ho certifiquen per escrit a cada usuari el dia de la posta en marxa definitiva?¿?
Cuando me dijeron que Palma dispondria de metro me morí de la risa, pero cuando terminaron la obra millonaria, equivalente a 8 lineas de tranvia, que facilitarian el transporte por la ciudad y ademas contribuiria a embellecerla, no di crédito. Creo que la sociedad mallorquina es muy poco reivindicativa y tanto los políticos como las grandes mutinacionales os cuelan muchos goles.
perdona, però no no només havien de aturar l'entrada d'aigua. Entre altres coses que no funcionaven hi havia les entrades per minusvàlids, la distància al vagó era massa alta i estava massa enfora, hi ha un parell d'estacions on l'andanada s'enfonsava a mesura que anava passant el metro, i al polígon les obres varen etc etc... jo m'estim més que s'ho mirin ben mirat i que no l'hagin d'aturar una altra vegada. Ara sí hem de ser conscients que els defectes al Metro són estructurals i que per molts de pedaços que hi hagin fet, allò no es podia arreglar.
Transport públic de qualitat i gratuït!
Que putes han de provar? Si funciona el clavegueram? Tot lo altre ja estava provat! Que es deixin de romanços i el posin en marxi d'una vegada. Es una presa de pèl per als ciutadans. Primer el PP i ara el socialistes. Quina vergonya