Els ciutadans de les Balears afirmen que el sistema sanitari de la comunitat funciona correctament, si bé gairebé el 50% aprecia que necessita canvis per millorar l'atenció. A més, els ciutadans de les illes es mostren satisfets amb el nivell de serveis que desplega la sanitat pública.
Així es desprèn del 'Baròmetre Sanitari 2007' presentat avui a Madrid pel ministre de Sanitat i Consum, Bernat Soria, un estudi estadístic en el qual es reflecteix que el 30,8% dels consultats a les illes assegura que la sanitat funciona bé, al costat d'un 47,8% que es pronuncia en el mateix sentit encara que introduirien canvis per millorar-la.
Davant això, el 17% dels consultats a les illes entén que el sistema sanitari espanyol requereix “canvis fonamentals” per desplegar un bon servei, i un 3,9% assegura que el mateix “funciona malament”.
L'enquesta també recull l'opinió del nivell de satisfacció de la sanitat pública en la qual es demana als enquestats que puntuïn en una escala de 0 a deu el nivell de grat respecte a les prestacions que ofereix, sent la valoració mitja de satisfacció a l'arxipèlag de 6,6 punts.
Llei anti-tabac
No obstant això, més de la meitat dels ciutadans insulars consultats assegura que l'aplicació de la Llei Antitabac no es respecta a l'illa. Concretament el 33,1% assegura que la normativa es compleix poc a les illes i un 24,8% afirma que no es compleix en absolut, davant el 24,8% dels enquestats que assenyalen que el grau de compliment és alt.
A més, consultats sobre si després de l'aprovació de la mesurades els no fumadors sofreixen menys les conseqüències del tabac, el 8,7% asseguren que tenen moltes menys molèsties arran de la Llei, mentre que un 43,9% subratlla que tenen bastants menys molèsties que abans. Davant ells, el 16,1% assegura que la situació no ha canviat i un 23,1% afirma que hi ha hagut pocs canvis quant als problemes que li suscita el fum del tabac.
Sancions a menors
Referent al seu nivell de suport--sobre una escala de 0 a 10-- al desenvolupament d'una Llei que establís mesures per evitar el consum d'alcohol en menors de 18 anys, els ciutadans de les Balears es mostren bastant d'acord a la seva aplicació amb una mitjana de 8,79 punts sobre deu.
Així mateix, un 86,5% és partidari d'introduir restriccions en la publicitat de les begudes alcohòliques i un 81,8% d'aplicar sancions --encara que no siguin de caràcter econòmic-- als menors que consumeixen alcohol. També, un 91,3% dels ciutadans de les Illes es mostra partidari de les mesures orientades a que no es pugui consumir alcohol en espais públics.
Finalment, el 41,7% dels ciutadans de les Balears es mostren 'més aviat d'acord' que tots els espanyols consumeixen massa alcohol, davant un 32,3% que es pronuncia en desacord amb aquesta possibilitat, si bé un 55,2% dels consultats a les illes veuen saludable el seu consum amb moderació.
La majoria d'illencs, satisfets amb el funcionament de la sanitat
Més d'un 60% opina que es fuma menys amb la Llei Antitabac i la majoria és partidària de limitar el consum d'alcohol a menors
Palma10/07/08 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.