Entre altres, s’hi posaran tanques de protecció menys perilloses per als motoristes, i barreres de separació a les mitjanes de les autopistes noves si no en tenen.
"Si les carreteres s’haguessin fet d’acord amb els criteris mínims de seguretat, no hauríem presentat avui aquests projectes, perquè són carreteres recents", recalcà Carbonero. El conseller evità comparar aquesta situació amb la del metro, una altra obra estrella del PP que s’hagué de tancar en detectar-s’hi problemes estructurals, però advertí que "sobta una mica que carreteres que han costat més del 60% del previst no tinguin una seguretat mínima". Just a Mallorca, les obres de les carreteres costaren 340 milions, un 66% més dels 205 milions prevists als convenis signats amb Madrid.
Si en la millora de la seguretat es gastaran el 65% dels 10,2 milions (6,65 milions), la resta (3,57) es destinarà a jardineria "per manca de previsió o per deixadesa", afirmà Carbonero, que fa un any que n’és el responsable. L’acompanyava el director general d’Obres Públiques, Antoni Armengol. Dels 12 projectes, set són per millorar la seguretat i cinc d’enjardinament; se’n faran 10 a Mallorca, un a Eivissa i un a Menorca. S’executaran de manera "immediata" i per novembre ja s’hauran enllestit.
A Mallorca, la millora de la seguretat afectarà les autopistes de l’Arenal-Llucmajor, Palma-Inca fins a Alcampo i Inca-sa Pobla; les variants de Son Ferriol, de Manacor i de Sant Llorenç; la carretera a la UIB i el túnel de la Mola. Les de jardineria es faran en aquestes carreteres i a l’enllaç entre l’autopista d’Inca i la via de cintura.
Els projectes de seguretat vial pretenen prevenir accidents i reduir-ne els danys quan es produeixin. Per això, s’incorporaran marques vials sonores per avisar quan un vehicle surti de la calçada, s’introduiran proteccions deformables per absorbir la força dels impactes dels motoristes i no s’afegiran noves barreres si no és a les mitjanes, on s’aplicaran mesures per impedir el creuament de calçada si no les tenen. Donaren suport a les mesures els representants de la Plataforma en defensa del motorista, Ricardo Soldevilla, Salvador Canudas i Pepín Yuste.
Les actuacions d’enjardinament suposaran la sembra de 34.380 exemplars de més de 17 espècies d’arbres i plantes autòctones i serviran per evitar enlluernaments amb vegetació a les mitjanes, prevenir l’erosió dels talussos i l’obstrucció dels sistemes de drenatge.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Si, si, ... pobrets els tècnics que els van obligar a signar un projecte que no volien.
Una especialitat dels governants a Eivissa quan el pp era al poder: delegar sempre les responsabilitats "als tècnics". Les desgràcies que s'han fer a les carreteres eivissenques en aquestos darrers quatre anys han estat un pecat mortal. Però són els tècnics, segons els qui governaven el Consell Insular d'Eivissa. Quan ens fem fer un vestit, no som naltros els qui triem el model, la roba i paguem? Tot el que es fa massa ràpid a aquesta vida acostuma a sortir defectuós. I no són els tècnics els responsables: som els qui decideixen, i precisament els qui administres els sous aliens, no els seus. Ara és l'hora de les rectificacions i de desfer el malfet. La culpa o responsabilitat, això sí, sempre dels altres, dels comunistes, separatistes, rojos, o, sinó, dels tècnics, dels pobres tècnics.
Ningú no el pensa denunciar, per posar les vides de tanta gent en perill? Si començàssim a posar una mica d'ordre, aquests robatoris deixarien d'ocórrer!
Si senyor ... tres milions i mig per a jardineria. Això se diu invertir en seguretat