L’increment del personal permetrà anar reduint les jornades laborals actuals, que poden passar de les nou hores fins a les set hores i quart. Però també contribuirà a reduir més les hores extra, l’element que, segons insinua SFM, explica les protestes. De fet, els sindicats mantenen les convocatòries de vaga.
Així mateix, els actuals gerents es comprometeren a formar els treballadors amb més de 50 hores i garantiren el manteniment de personal a estacions on fins ara es posava en dubte.
Les mesures permeteren arribar ahir a acords parcials amb els sindicats, però la qüestió que ara mateix motiva formalment les vagues, el sistema de torns laborals, no s’abordà i, per tant, no es desconvoquen les protestes, que es mantenen per a dijous i dissabte. Mentre uns sindicats admeten apropaments, altres parlen de posicions enfrontades. Empresa i sindicats es tornaran a seure avui per negociar el sistema de torns.
Usuaris indignats
En la jornada de vaga d’ahir no es registraren incidents i es compliren els serveis mínims, però els retards i la manca d’informació indignà els usuaris. L’Associació d’Usuaris del Tren considerà "injusts" els perjudicis sobre els viatgers, "víctimes utilitzades enmig d’un enfrontament que no acaben d’entendre".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
si volen els organitzo un curset de maquinista a 50 tios del carrer i s'han acabat les vagues. No fan un tramvia i un metro nou?, idò que facin una empresa nova i així fora problema.
si volen els organitzo un curset de maquinista a 50 tios del carrer i s'han acabat les vagues. No fan un tramvia i un metro nou?, idò que facin una empresa nova i així fora problema.
Tot el meu suport a la direcció de SFM. Per si no bastassin els problemes del Metro inundat ara han de governar un eixam de mosques vironeres que cobren una animalada i que no tenen principis ni vergonya. L'actitud dels treballadors és inadmissible.
És més necessari que mai un expedient de regulació i treure els "treballadors" marrullers al carrer. Què s'han pensat, que poden seguir estafant l'administració, que som tots, d'aquesta manera. Aturar un tren a les braves, com els bandolers de l'oeste? Aquesta vaga no és per defensar els drets dels treballadors, és per defensar una situació irracional que els aporta enormes beneficis.
conversa sentida d'avui matí a s'estació intermodal: un: ........collons, 27 maquinistes mes!!!, .........ja ens anirà be........ s'altre: que ets beneit !, així la empresa tindrà reserves i no farem ni un puta TD. una: be, però sempre hi haura baixes, i formació i vacances.... s'altre: que no, "coño" que amb aquesta plantilla poden cobrir totes les incidències, que ens haurem d'acostumar sols al sou fixe. un, el primer,: "pues" s'han lluit els del Comité, montar tot aquest "pollo" per quedar pitjor del que estavem. Era millor "tragar" amb el gràfic i poder fer "hores" que que ens augmentin "sa plantilla" .................. no faig comentaris.
És vergonyosa l'actitud dels treballadors dels SFM. Com es pot entendre que posin traves a la millora dels serveis, per què no podran cobrar mil hores extres? I la solidaritat dels sindicalistes cap a les famílies que necessiten fer feina, on és? A part de tots els desastres en obra pública que van fer en Matas i na Cabrer, els mals vicis entre els treballadors públics són també herència de la nefasta gestió del PP. Qui faci extres, que vagi a cobrar a Washington.