TW
0

La delegació del PP balear no arribà ahir amb el millor ambient a València i els dos contrincants d’aquí a dues setmanes a Palma, Rosa Estaràs i Carlos Delgado, es retrobaren de manera inevitable però gèlida. Han passat gairebé tres mesos sense cap contacte pels reiterats atacs de l’aspirant contra l’actual presidenta i el seu equip.

L’actitud de Delgado, només acompanyat aquí per sis persones de les prop de 140 que han arribat de les Illes, ha crispat l’actual cúpula del partit, que no entén com és possible que el congrés autonòmic hagi acabat en els tribunals per una denúncia seva, amb la qual perjudica la imatge del PP i dificulta la unitat després del 5 de juliol. Delgado intentà ahir continuar enrarint l’ambient amb el tema que ha fet servir des del prinicipi: la llengua.

En qualsevol cas, l’arrogància mostrada pel de Calvià només fa aglutinar cada cop més suports entorn d’Estaràs, també entre els seus companys de la resta de l’Estat. Delgado quedà en evidència de manera significativa. Ni tan sols presencià l’inici del congrés, va quedar a un bar mentre Estaràs compartia lloc a dins amb Alberto Ruiz-Gallardón i la nova secretària general, Dolores de Cospedal.

Notícies relacionades

L’encarregat de la ponència política, José Manuel Soria, hagué de sortir a desmentir Delgado, qui havia assegurat que "el PP de Rajoy, que no era el meu candidat, m’ha donat la raó i no a Estaràs, acceptant el 80 o 90% dels meus suggeriments", entre els quals digué que n’hi havia un perquè "a Balears es pugui estudiar el 100% en castellà".

Soria el deixà en evidència un altre pic, explicant que les esmenes presentades, en tot cas, s’hauran de votar en el congrés durant la jornada d’avui, i explicà que el que recull el text i el que ell continuarà mantenint com a redactor és l’aposta per un "bilingüisme integrador" a les comunitats amb dues llengües cooficials perquè l’ensenyament garanteixi el coneixement d’ambdues.

Estaràs recordà després que és el que "sempre" ha defensat el PP oficialment i ella mateixa. En qualsevol cas, gairebé tots els dirigents del PP balear consideren que el posicionament que manté Delgado en aquesta i altres qüestions és insostenible i un dels més destacats, José María Rodríguez, mostrà ahir el seu suport a Estaràs afirmant que és imprescindible que Delgado recapaciti en aquestes dues setmanes perquè això no enterboleixi la convocatòria congressual.

Al marge d’això, la delegació balear s’endugué una alegria només arribar: un dels seus compromissaris, l’exbatle de Sóller Carles Simarro, va ser elegit per formar part de la mesa del congrés que presideix l’amfitriona i batlessa de la ciutat, Rita Barberà.