El rellotge marcava les vuit del matí i el caos envaí l’estació d’Inca. Un tren que venia de Manacor i havia d’arribar fins a Palma s’aturà a l’andana i el maquinista féu davallar els passatgers i avisà: "El tren s’atura aquí".
"Això és una vergonya" fou la frase més repetida entre els passatgers que corregueren per trobar un lloc als autocars que habilità el Govern per traslladar els afectats. Però tot i això, alguns hagueren d’esperar més d’una hora i mitja per desplaçar-se a les destinacions i els retards eren patents.
Amb l’aturada d’aquest tren a l’estació d’Inca i amb l’arribada d’un altre a les 8.17 hores que s’aturà a la segona via, l’estació d’Inca quedà totalment col·lapsada, impedint que cap altre tren circulàs, amb les molèsties que causà als usuaris. Així, s’incomplien els serveis mínims durant les dues hores de vaga matinal.
Serveis Ferroviaris anuncià l’obertura d’expedients per l’aturada dels dos trens i advertí que hi haurà "sancions contundents" per incomplir els serveis mínims. A diverses estacions, agents de seguretat identificaren maquinistes.
"Fa més d’una hora que esper per anar a Manacor per una visita al metge", es queixava una dona a Inca. Una altra avisava que "havia d’anar a fer classe d’alemany a Palma. Qui em pagarà tot el que he perdut ara?".
Però no només patiren la vaga els usuaris d’Inca. A Sineu, Binissalem i altres estacions també hi hagué trens aturats i els autocars habilitats pel Govern anaren a cercar els usuaris. Aquesta fou la situació després que dilluns, primer dia de vaga, no es registrassin incidents ja que es compliren els serveis mínims. Tant a l’estació d’Inca com a la de Palma no es donà informació als usuaris i es veieren finestretes de venda de tiquets tancades.
La vaga es manté i la negociació també
La reunió entre els responsables de Serveis Ferroviaris de Mallorca i els representants sindicals del comitè d’empresa conclogué ahir, després de sis hores, sense acord. Tot i això, les parts acordaren tornar-se a reunir avui per intentar consensuar una proposta que permeti desconvocar les aturades de protesta previstes en el servei de tren per als propers dies.
L’escull principal continua essent el sistema de torns fixat per SFM i que entrà en vigor el passat dissabte i que els sindicats CSI-CSIF, CCOO, UGT i STEI-i consideren abusiu. El president del Comitè d’Empresa, Alejandro Hoyas, afirmà que espera poder arribar a un acord avui, quan l’empresa haurà de dir si accepta les propostes presentades pels representants dels treballadors al nou sistema de torns. Des d’SFM també hi ha esperances que avui es pugui resoldre el conflicte, després que ahir es detectassin certs apropaments.
Si no hi hagués acord en la negociació, les aturades continuarien els dies 20, 24, 26 i 28 d’aquest mes de 08.00 a 10.00 hores i de 19.00 a 21.00 hores. Si hi hagués acord, els sindicats convocaran una assemblea i es comunicarà als operaris la fi de les aturades.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Joan Jaume Sureda, ho sento. pot ser sigui cert que els Serveis Mínims es comuniquessin com tu dius. en aquest cas, si els treballadors tenen un MINIM DE SENY, tant com s'omplen la boca de que gràcies a ells es dona un SERVEI PUBLIC, el que han de fer es prioritzar la PRESTACIÓ DEL SERVEI PÚBLIC, i després que es queixi si vol, inclús davant el Jutge.
Ni n'Antic ni cap conseller guanya el que guanya algun revisor amb un poc d'antiguitat. Nòmines de 6.000 cada mes. Quins collons. Que posin més personal, ja. SFM, tenui tot el meu suport. I a qui no li agradi, supòs que pot deixar la feina quan vulgui. Ningú l'obliga a treballar al tren. Quins ous!!! I jo , llicenciat en dret l'any passat, fent feina per 850 euros al mes!!!!!!!!!!!!!!!!
Aquests maquinistes han vist com ara se'ls acaba el xollo de les hores extres i han comprat un megàfon i a fer renou, i a aturar els trens quan els hi passa pels collons. Són uns sinvergüenses. Tots despedits i gent nova, que tengui més vergonya. Tot el meu recolzament a la direcció de SFM. Aturem el xantatge a l'administració!!!
Aquests maquinistes han vist com ara se'ls acaba el xollo de les hores extres i han comprat un megàfon i a fer renou, i a aturar els trens quan els hi passa pels collons. Són uns sinvergüenses. Tots despedits i gent nova, que tengui més vergonya. Tot el meu recolzament a la direcció de SFM. Aturem el xantatge a l'administració!!!
Aquests maquinistes han vist com ara se'ls acaba el xollo de les hores extres i han comprat un megàfon i a fer renou, i a aturar els trens quan els hi passa pels collons. Són uns sinvergüenses. Tots despedits i gent nova, que tengui més vergonya. Tot el meu recolzament a la direcció de SFM. Aturem el xantatge a l'administració!!!
Aquests maquinistes han vist com ara se'ls acaba el xollo de les hores extres i han comprat un megàfon i a fer renou, i a aturar els trens quan els hi passa pels collons. Són uns sinvergüenses. Tots despedits i gent nova, que tengui més vergonya. Tot el meu recolzament a la direcció de SFM. Aturem el xantatge a l'administració!!!
No si al final serà vera que el problema és econòmic, que volen seguir fent hores extres i el govern ho vol retallar. Feis vages encobertes i a més vos enganau dient que és per la nostra seguretat. Serà per la vostra, però la des les butxaques. Això en mallorquí és diu: POCAVERGONYES I BARRUTS
venga home, pobrets ara vos han de donar les gràcies per tque surtisin els trens, però com q estaveu ben pagats no deieu res.Vos escusau dient que els gerent també cobren molt i no fan res, això són escuses de malpagador. Per desgracia això pasa per tot. Si vols ho comparam amb la construcció, un obrer fent feines moltes hores per cobrar una merda i els jefes no fan ni la mitat de feina i cobren molt més. Això es així. La diferència és que el vostre sou és astronómic cobrau més que n'Antich i ho pagam tots. A més ara resultarà que el conductor de tren es l'únic de Mallorca que no sabia que hi havia serveis mínims. venga home! Per cert, a veure si es vera que s'apliquen accions contundets, pq allò que dius, que és "xantatge?", a veure si es vera que vos plantau, i així vos podrien treure al carrer i posar gent nova, que segur que amb la mitat de sou estarien ben contents de fer-hi feina.
Estic d'acord amb Joan Jaume Sureda. Aquí no sabem tota sa veritat. Hauríem de veure que es lo que cobra sa directiva per no fer res. Ara molts estan en contra dels maquinistes per que cobren molt i han fetes moltes hores extres. Si no les haguessin fetes i els trens haguessin quedat aturats també diríem que son uns vagos? O es que el que volem es que facin feina sense cobrar mentre que els caps sen van a ca seva amb ses butxaques plenes sense fotre ni brot? Sempre pagam els mateixos ... els treballadors de a peu
Si es que en Joan Jaume te tota la rao... Si que se manipula...la ampliación de plantilla, se hizo en la etapa anterior...estos solo firmaron las actas.( y dicen que han ampliado plantilla..Han reducido las horas extras...idiotas...pues claro...por que han cerrado el metro...a ver que pasa cuando lo abran...reducir a los inspectores....eso ya es de película...claro y que te cuesta la externalización del CTC...