TW
0

Més de 8.000 persones s'han queixat a Air Berlin en les darreres 48 hores després que l'aerolínia alemanya hagi rebutjat potenciar el català en la relació amb els seus clients, queixes presentades arran de la campanya posada en marxa per la Plataforma per la Llengua.

En un comunicat, l'organització va assenyalar que dimarts a la tarda va posar en marxa una web --encara activa--, a través de la qual es pot emetre una queixa personalitzada a la direcció de la companyia aèria. Aquesta iniciativa es va iniciar com a reacció a les declaracions que el director general de l'empresa, Joachim Hunold, va expressar a la revista de la companyia en la qual «menyspreava la llengua catalana i es burlava dels catalans».

La Plataforma també va valorar de forma positiva el canvi de posicionament que la companyia ha mantingut en les últimes hores i les recents manifestacions del director d'Air Berlin a Espanya i Portugal, Alvaro Middelmann, en el sentit que introduirà «algun dia» el català en els seus serveis. No obstant això, des de l'organització van reclamar la companyia aèria «més concreció» perquè aquestes pretensions no es quedin «només en paraules».