TW
0

Air Berlin es reunirà amb la Direcció General de Política Lingüística del Govern balear per acordar mesures que potenciïn el català en les relacions de la companyia amb els clients, a fi de «treballar conjuntament» en la «normalització lingüística» i poder oferir «el millor servei» als ciutadans que volin amb l'aerolínia alemanya.

Aquest va ser el compromís adoptat pel director de la companyia per Espanya i Portugal, Alvaro Middelmann, després de mantenir una reunió amb el president del Govern, Francesc Antich, en la qual van donar per «closa» la polèmica suscitada en les últimes setmanes, després que la directora general de Política Lingüística, Margalida Tur, enviàs una carta al president d'Air Berlin, Joachin Hunold, instant-li a utilitzar el català en l'atenció personalitzada als clients, la documentació escrita, la pàgina web i les instruccions que comunica a bord de l'avió.

En finalitzar l'encontre, Middelmann es va comprometre que «algun dia» s'utilitzarà el català als avions d'Air Berlin, si bé va estimar «complex i difícil» establir una data concreta. No obstant això, va recordar que actualment, 38 dels més de 200 empleats d'aquesta companyia ja són catalanoparlants, mentre que en el 90 per cent dels vols hi ha, almenys, una persona que parla espanyol.

El director d'Air Berlin per a Espanya i Portugal va remarcar que la companyia manté un «respecte absolut» per la cultura mallorquina i balear i, en aquest sentit, va lamentar la interpretació que s'ha fet de l'editorial escrit per Hunold a la revista 'Air Berlin Magazin' denunciant que el castellà s'ha convertit a les illes a una «llengua estrangera més», ja que, segons va remarcar, «l'últim que volia era ofendre».

D'altra banda, Middelmann va anunciar que està previst que el president d'Air Berlin es traslladi en les pròximes dates a Mallorca per tractar amb el Govern assumptes de «comú interès», si bé va necessitar que no està previst que vagi a participar en l'esmentada reunió amb la Direcció General de Política Lingüística.