user Crits | Fa mes de 16 anys

De Polònia (TV3): "El director d'Air Berlin diu que el castellà està en retrocés a Mallorca. Efectivament: de cada dia es parla més alemany i menys castellà!". Per a que ho entenguin els espanyol-integristes: "cuando veas las barbas de tu vecino pelar... pon las tuyas a remojar"

user Bernadet | Fa mes de 16 anys

A Mallorca hi ha hagut molt de temps un símptoma, que és la baixada de calçons. Els que comanden molt sovint les s'han baixat (a voluntat o per obligació) i els han ben... bé, ja m'enteneu. Hauria de ser hora de capgirar aquest símptoma, i que si ens hem de baixar nosaltres els calçons, procurem fer servir la part de davant en lloc de la de darrera. També m'enteneu: en una baixada de calçons val més que esteguem noltros darrera. Però potser per això ens falten uns bons collons. Meam quan els sabrem mostrar...

user Joan Miquel | Fa mes de 16 anys

Insisteixo: ha retirat Air Berlin la revista de tots els llocs era a l'abast del públic i clients? Si l'ha retirada anam per bon camí. Si segueix als avions i als taulells de les oficines de la companyia és que en Hunold i en Middelmann se'n foten de tots nosaltres, de n'Antich i de tots els qui li van al darrere. En Middelmann juga a polític i no a home d'empresa. Per ètica i dignitat no pot dirigir el Foment de Turisme. Si vol utilitzar l'empresa per la que treballa per fer política, també l'hauria de deixar perquè no és seva, sinó dels accionistes i els accionistes no el paguen per fer les pessigolles al govern de les Illes Balears.

user Martiri | Fa mes de 16 anys

L'avió subcontractat a Air Berlin que ahir havia de ver el vol Barcelona-Cancún i que tenia una avaria a la porta d'emergència, ja ha sortit? Crec que els pasargers s'han quedat a dormir a Bcn. Air Berli, no és perfecte, senyor Middelmann. I vosté, ho és o bé s'ho creu?

user Crits | Fa mes de 16 anys

Senyor Middelmann: Ja ha quedat ben clar que, per no sebre deixar de banda sa vostra idelogia quan toca fer-ho, heu fet molt de mal an ets interessos de sa companyia per sa que treballau. Ara heu perdut sa credibilitat, s'equanimitat, s'autoritat necessàries per a poder dur a terme d'una manera efectiva ses taques i es projectes que ha de tirar endavant un president des Foment del Turisme. Pes bé de tots noltros i per a que aquesta entitat, clau per a sa bona marxa econòmica des nostro pais i de ses nostres butxaques, pugui dur a terme sa seva feina, haurieu d'armar-vos d'humilitat i de bon sentit comú, i deixar es càrrec, per a que una altra persona en millors condicions el pogués exercir. Així evitarieu també fer mal, de retruc, an es Fomet del Turisme i an es nostros interesos. Tots vos ho agrairíem.

user Dora | Fa mes de 16 anys

"Artista": la pena la fas tu. Seràs cap de fava?! Si tant estimes el castellà, ves-te'n a porgar fum per devers Castella i deixa'ns en pau als vertaders mallorquins.

user Pep | Fa mes de 16 anys

I tu "Artista", ets d'ofici, genocida? Directe!

user Artista | Fa mes de 16 anys

Seguir gastando tinta, tiempo, dinero y energia en estas idioteces.....seguid! El mundo va en otra dirección y no os dais cuenta que respirais en una bolsita de plastico......en català! Una pena.

user joan pau | Fa mes de 16 anys

No cantem victòria tant aviat, aquestes sobtades bones intencions no són creibles, ho haurem de veure amb els nostres ulls i escoltar amb la nostra oida. MIDDLEMAN DIMISSIÓ!!!! BOICOT AIR BERLIN!!!!!!

user Joan | Fa mes de 16 anys

Què passaria si, quan un dets empleats d'Air Berlin me demani que li parli en castellà perquè no m'entén, jo no fos tan “educat” com per canviar de llengua? i continuàs parlant en català. Suposem que estam en terra, per exemple a ses oficines de venda de bitllets de s'aeroport. És ver lo que em pens que sa normativa legal vigent diu que jo estic en tot es meu dret a fer-ho, i que ses empreses que comercialitzen serveis en territori balear estan en s'obligació d'habilitar es mitjans per tal de pore'r-me atendre en català? Si no vaig errat i això és així: no és ver que si sa companyia en qüestió se negàs o no estàs en condicions d'atendre'm jo podria fer arribar una queixa a s'administració i que aquesta hauria d'obrir un expedient i si se comprovàs que ses coses han anat així, instar a sa companyia a solucionar es problema i adequar-se a sa normativa vigent? I que si sa companyia reiteradament incomplís sa normativa s'administració se n'hauria de cuidar de posar-hi remei. Perquè si tenim lleis i normatives dou ser per a prendre-les-mos en serio i que se complesquin, que tots les complesquin, que sinó no fan falta tan de gasto en personal, en tinta i paper, en serveis d'inspecció, en oficines de defensa des consumidor… ___ Llei de Normalització Lingüística de les Illes Balears Aprovada pel Parlament de les Illes Balears el 29 d'abril de 1986 Article 2 1.-La llengua catalana és la llengua pròpia de les Illes Balears i tots tenen el dret de conèixer-la i d'usar-la. 2.-Aquest dret implica poder adreçar-se en català, oralment o per escrit, a l'Administració, als organismes públics i a les empreses públiques i privades. […] ___ Llei 11/2001 de 15 de juny, d'ordenació de l'activitat comercial a les Illes Balears. Article 8. Drets lingüístics dels consumidors 1. En els establiments regulats en aquesta llei, els consumidors tenen dret a ser atesos en alguna de les llengües oficials de les Illes Balears, i no podran ser discriminats o atesos incorrectament per raó de la llengua oficial que emprin. 2. En els establiments al detall que disposen d'una plantilla laboral de més de tres treballadors, els consumidors tenen, a més, el dret de ser atesos en la llengua oficial de les Illes Balears que escullin. 3. La senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix i els documents d'oferta de serveis per als consumidors dels establiments oberts al públic han de ser redactats, almenys, en català. Aquesta norma no s'aplica a les marques, als noms comercials i als rètols emparats per la legislació de la propietat industrial. En els termes que reglamentàriament es determinin, els establiments comercials informaran els consumidors dels seus drets lingüístics mitjançant la col•locació dels anuncis corresponents. 4. Les administracions competents promouran l'ús progressiu de la llengua catalana en les activitats comercials, com també en els rètols, símbols i distintius dels establiments comercials de les Illes Balears.