TW
0

Els retards injustificats detectats els darrers dies en el servei de tren han posat en alerta el Govern, que ha obert una investigació per esbrinar-ne les causes. El fet que els sindicats hagin amenaçat amb aturades parcials a partir de dia 16 fa sospitar que es pugui tractar d’una vaga soterrada de determinats treballadors per pressionar els responsables públics.

La gota que féu vessar el tassó fou el retard de 47 minuts que es detectà ahir en la sortida d’un dels primers trens de Palma a Manacor. Havia de partir a les 06.50 hores i ho va fer a les 07.37 hores, per causes que ahir es desconeixien. El retard repercutí en la resta de serveis. Els trens que anaven de Palma cap a Manacor i sa Pobla s’estabilitzaren a partir de les nou del matí, però els que anaven cap a Palma arrossegaren retards fins a la una del migdia.

El conseller de Mobilitat, Biel Vicens, advertí ahir que s’havia obert una investigació per esbrinar les causes dels "retards injustificats" que s’han anat detectant durant els darrers dies. El responsable, que demanà disculpes als usuaris, instà els operaris de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) a treballar amb "rigor" i "professionalitat". Al mateix temps, els exigí que vehiculin les seves reivindicacions a través dels canals establerts i s’abstinguin de perjudicar els usuaris amb "mesures aleatòries i indiscriminades".

Aturades anunciades
Els sindicats CSI-CSIF, CCOO, UGT i STEI-i han anunciat aturades parcials (de 08.00 a 10.00 hores i de 19.00 a 21.00 hores) per als dies 16, 18, 20, 24, 26 i 28 de juny per "la necessitat urgent de continuar garantint un servei de qualitat i seguretat als viatgers dels trens". Segons aquests, "sota l’apariència de modernitat, la direcció d’SFM oculta un tancament massiu d’estacions, un reajustament laboral molt profund i un nou sistema de treball que desatén els acords bàsics en matèria de seguretat al viatger".

Vicens avançà ahir que l’objectiu d’SFM passa per "racionalitzar" les hores extres, tenint en compte que "fins ara estaven molt desproporcionades", negà que es vulgui retallar la plantilla actual, al contrari, "s’està estudiant la possibilitat d’augmentar-la". A més, assegurà que amb l’entrada en funcionament ahir del sistema de control de trànsit centralitzat, s’hi ha incrementat la seguretat.