TW
0

L’Institut Balear per a la Investigació del Comerç, més conegut com a Fundació IBI, i les patronals Pimeco i Afedeco, posaran en marxa a partir d’aquesta setmana una campanya —la imatge més visible de la qual serà una flor— per promoure el petit comerç entre la població. Per a això s’han editat una sèrie de pòsters i adhesius que cada una de les botigues exhibirà als seus mostradors.

El que pretenen la fundació, vinculada a la Conselleria de Comerç, Indústria i Energia, i les patronals comercials, és reactivar el volum de vendes de les petites botigues ara que s’acosta la temporada turística. Tot i això, la campanya esmentada no va dirigida als forans, sinó als autòctons. Es pretén fer augmentar les compres amb un concurs, a base d’omplir una sèrie de butlletes, en què els clients podran arribar a treure fins a 10.000 euros.

"Entra, i en sortiràs guanyant", és el lema que exhibeixen tots els cartells. En aquest sentit, la fundació IBI ha confiat en un disseny especial que s’adiu molt amb la temporada: la primavera i l’estiu.

L’entitat financera Sa Nostra també col·labora en aquest projecte. Seran els socis d’ambdues patronals, però, els encarregats de penjar els cartells a les seves botigues. Els organitzadors volen que els clients se sentin predisposats a entrar a establiments on, en principi, no entrarien.

A l’acte de presentació de la campanya hi assistiren la consellera de Comerç, Francesca Vives; el president de l’IBI, Bernat Coll; el president d’Afedeco, Bartomeu Servera; el president de Pimeco, Pere Ferrer, i el responsable de Comerç de Sa Nostra, Bernat Seguí.

Per poder participar en el concurs, s’oferiran 500.000 targetes de "rasca i guanya" als clients, cosa que els permetrà optar a regals directes. Els doblers de la rifa se sortejaran davant notari el pròxim 22 de juliol i els números premiats es comunicaran per mitjà dels comerços mateixos i de la la plana web www.fundacioibi.com.

Bartomeu Servera, d’Afedeco, assegurà que la campanya pretén "pal·liar la incertesa econòmica actual en què viu Mallorca". Pere Ferrer, de Pimeco, manifestà que per a la seva associació de comerciants la iniciativa, a més, vol agrair la fidelitat dels clients de cada un dels establiments comercials.

En paraules de la consellera, "la campanya vol fer visible la tasca de comerciants anòmins que fa anys que fan feina de manera constant i afrontant el gran nombre de dificultats que han d’encarar tots els qui són comerciants de negocis petits".