El Reial Mallorca encara alena. És viu. La permanència és possible. El conjunt de Gregorio Manzano derrotà ahir el Betis (1-0) i queda ara a tres punts de la salvació, que són quatre, ja que el Deportivo té el goal average guanyat als vermells.
Vèncer era vital, empatar era una nova passa enrere i perdre suposava el descens. El Mallorca havia de superar l'ansietat i sumar els tres punts. Jugar bé ja no és important, sinó una senzilla anècdota. Ahir, s'havia de guanyar sí o sí.
Gregorio Manzano, d'inici, presentà un onze novedós. Aouate, com sempre, ocupà la porteria. Ahir, Hutton i Luna, que tornava a la convocatòria i a l'onze, ocuparen els laterals amb Geromel i Bigas com a centrals. En el centre del camp, Pina, Martí i Javi Márquez se situaren en el centre del camp amb Gio, que ahir jugà a la dreta, Víctor i Hemed a la zona d'atac.
Era d'esperar que el Mallorca pressionàs amb insistència durant els primers minuts, que cercàs una diana ràpida, però no va ser així. El conjunt de Manzano semblava entabanat i la intensitat fou mínima.
El Betis cedia la iniciativa al Mallorca, però quan la pilota sobrepassava la línia del centre del camp pressionava. I ho feia bé!
Víctor, de cap, provocà el lluïment d'Adrián, i Hemed, acte seguit, envià la pilota al pal, encara abans que es complís el minut 10. La doble oportunitat fallada va esperonejar els homes de Manzano.
El Mallorca, ara sí, jugava avançat, pressionava bé i cercava el gol. Hemed aprofità un rebuig en curt d'Adrián, després d'un xut de Víctor, per inaugurar el marcador (1-0).
El Mallorca no abaixà la guàrdia, continuà dominant i disposà de clares oportunitats davant un Betis que estava contra les cordes, que no encadenava dues passades consecutives.
Tissone substituí Pina, lesionat, encara abans d'arribar al descans, després que el partit s'igualàs en els darrers minuts.
La segona part fou una altra història ben diferent. El Betis, des del primer minut, va aconseguir la pilota, dominà territorialment i creà oportunitats clares. El Mallorca, ahir sí, feia un bon partit en defensa. Geromel es multiplicava i Bigas encertava a mitigar les poques errades del brasiler.
El Mallorca estava massa enrere, havia reculat un excés, però no renunciava al contracop. El conjunt andalús no tardà a mostrar les dents, a disposar de poques, però clares, oportunitats. El cronòmetre semblava paralitzat, avançava de manera parsimoniosa amb un aclaparador domini andalús.
El matx era un monòleg del Betis quan Arizmendi suplí Javi Márquez. Res no varià. Els darrers minuts foren un patiment, el conjunt de Pepe Mel dominava amb insistència, atacava davant un Mallorca que sospirava pel final.
I, a la fi, Pérez Lasa assenyalà el final del duel. Quin alè! El Mallorca havia guanyat i encara és viu. La permanència és possible.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.