TW
8
Mallorca 1
Getafe 3

Mallorca: Aouate, Hutton, Geromel (Conceiçao, min.45), Nunes, Lluna (Hemed, 73), Martí, Pina, Tissone, Alfaro (Nsue, min.82), Giovani dos Sants i Víctor.

Getafe: Moyà, Miguel Torres, Fede, Alexis, Escudero, Pedro León (Michel, min.83), Borja (Llacin, min.68), Xavi Torres (Esparver, min. 54), Diego Castro, Barrada i Colunga.

Àrbitre: Fernando Teixeira Vitienes (Comitè càntabre). Targeta groga per a Geromel, Nunes i Martí del Mallorca; i Fede, Borja, Alexis i Barrada del Getafe.

Gols:
1-0: minut 23, Dos Sants
1-1: minut 70, Diego Castro de penal.
1-2: minut 81, Colunga.
1-3: minut 85, Colunga.

Penal fatídic! Ja està bé! Ja n'hi ha prou! Quin desastre! Que se'n vagin! Un penal discutible de Nunes transformat per Diego Castro va fer possible l'empat del Getafe i enfonsà el Reial Mallorca, que acabà perdent (1-3). El conjunt illenc va fer una bona primera meitat, amb un Gio dos Santos espectacular, però els madrilenys reaccionaren a la segona meitat, ja que passaren a controlar el duel i a aproximar-se cada vegada amb més perill a les rodalies de la porteria d'Aouate. El gol de l'empat deixà ko el Reial Mallorca, que va quedar en no res. La situació és, doncs, desesperada.

Llorenç Serra Ferrer, màxim accionista, president en funcions i director esportiu, no pot continuar al capdavant del Reial Mallorca. No ha de partir sol, ja que els consellers Biel Cerdà i Miquel Coca han de fer el darrer servei a l'entitat i cercar la sortida d'emergència. Però abandonar no és senzill, perquè, ara com ara, ningú no vol adquirir un Mallorca que camina amb pas ferm cap a Segona Divisió. Serra Ferrer malgastà el cartutxo del relleu a la banqueta amb Gregorio Manzano, l'únic entrenador que no podia fitxar, i l'equip ha agreujat la seva ja desesperada situació. Després de l'empat del Saragossa davant el València, el mallorca és ara a set punts de la permanència, que marquen els aragonesos i l'Osasuna -que dilluns visita el Llevant.

El tècnic de Bailén apostà per donar continuïtat a l'esquema de joc amb un trivot com amb el que debutà a València. Els illencs exhibiren una espectacular millora a Mestalla, tot i que perderen (2-0) contra un rival que jugà amb deu futbolistes durant una hora. Així, Aouate, clar, es col·locà a la porteria. En defensa, Hutton i Antonio Luna ocuparen els laterals amb Nunes i Geromel com a centrals. Tissone, Martí i Pina formaren el trivot amb Alfaro i Gio dos Santos a les bandes. La referència en atac fou Víctor, l'única novetat respecte de l'onze de diumenge passat.

Notícies relacionades

El Mallorca demostrà de sortida l'aposta clara i decidida per la pilota, per la possessió, per dominar l'adversari. L'equip agafà la iniciativa davant un Getafe que semblava renunciar a l'esfèric. Una jugada personal de Gio dos Santos va fer possible que el Mallorca s'avançàs en el marcador.

El conjunt de Manzano exhibia ordre, organització, pressionava bé, però faltava la sentència. La segona meitat començà amb l'entrada d'Anderson en substitució de Geromel, lesionat. El Getafe, ara sí, volia la pilota a la qual el Mallorca ja havia renunciat.

Luis García va moure la banqueta i encertà, mentre que Manzano no sabia com aturar el millor joc del contrari. Gio pecà de generós i optà per centrar quan el més senzill era xutar, i tudà així una clara ocasió. Poc després, Colunga, completament sol, perdonà sol davant Aouate.

El partit embogí i la pilota viatjava de porteria a porteria, tot i que era el Getafe qui en tenia el control davant un Mallorca massa replegat i que confiava just en el contracop. Teixeira Vitienes assenyalà un penal discutible després d'una centrada de Gavilán interceptada per Nunes, qui assegurà en acabar el partit que no havia tocat l'esfèric amb la mà. Diego Castro transformà la pena màxima en gol i el Mallorca s'enfonsà.

Manzano intentà reactivar l'equip, un grup moralment fràgil, destrossat. Hemed entrà per Víctor, però res no varià. El Mallorca estava ko. Alexis, de cap, envià la pilota al travesser, però poc després Colunga no fallà (1-2).

Manzano donà entrada a N'Sue en substitució d'Alfaro, però el Getafe era aleshores molt superior. Faltaven encara cinc minuts per al final quan una gran jugada de Gavilán fou rematada per Colunga, completament sol, per sentenciar el partit (1-3).

L'afició, que havia començat a abandonar l'estadi de Son Moix ja feia molts minuts, reaccionava entre la indiferència d'uns i la indignació d'altres. S'hi sentiren xiulets i crits de "Serra, vés-te'n ja" i, fins i tot, s'hi veié algun mocador. El Getafe havia capgirat el matx i el Mallorca queda ara en una situació desesperada, a set punts de la permanència.