El tren de la permanència passa avui horabaixa per Son Moix i el Mallorca hi vol pujar en una de les darreres estacions que hi donen accés i en la qual s’haurà d’enfrontar al Getafe per fer-s’hi un lloc. Penúltim amb 18 punts, a sis de la permanència després de la pitjor ratxa de resultats de la seva història (només s’han sumat 7 punts dels darrers 57 disputats), els vermells es troben davant una de les darreres oportunitats d’enganxar-se a la lluita per la salvació. Cinc mesos després de la darrera victòria a casa (contra el València el 23 de setembre passat), els de Gregorio Manzano estan obligats a fer de l’Iberostar Estadi un fortí per mantenir l’esperança d’arribar a la destinació de la salvació. Tot el que no sigui guanyar, deixaria el conjunt de Manzano en una via morta des de la qual només es pot anar a la Segona Divisió.
I és que una derrota davant els madrilenys combinada amb un triomf del Saragossa davant el València situaria la salvació a nou punts, una distància quasi impossible d’eixugar quan només restarien 13 jornades en joc.
Durant la setmana, el planter s’ha mostrat optimista. Una victòria variaria el paisatge radicalment i ompliria de confiança un vestidor on sembla que s’ha instal·lat la mala sort. Amb el crit de “Sí que es pot!” per bandera, els jugadors han volgut reforçar la moral de l’afició i autoconvèncer-se que modificar la dinàmica és possible. La motivació és màxima per aquest partit transcendental.
Ara ja no valen les excuses. El temps s’exhaureix i el conjunt dirigit pel tècnic de Bailén necessita de manera imprescindible els tres punts. Després de dos partits a la banqueta, l’entrenador ha aconseguit canviar la imatge de l’equip, encara que no els resultats. Un empat agònic davant l’Osasuna i una derrota a València és el bagatge del conjunt de Manzano, que no ha aconseguit desfer-se de la debilitat defensiva que l’ha perseguit durant tot el curs.
Així, el tècnic podria formar un onze molt similar al que va caure derrotat a Mestalla, mantenint el trivot en el centre del camp per reforçar una zona del camp clau per poder optar a tombar el Getafe. Manzano, que ha convocat 19 jugadors, no podrà disposar del sancionat Javi Márquez, els lesionats Antonio López, Arizmendi, Bigas i Álvaro, i Miño, per decisió tècnica.
A davant, hi trobaran un Getafe que viu els millors moments de la temporada (ha encadenat set partits consecutius sense perdre a casa), circumstància que l’ha portat a mirar a les posicions europees tot i la mala dinàmica de què fan gala a domicili. Fa onze jornades que els blaus no guanyen fora del Coliseum Alfonso Pérez. L’entrenador del Getafe, Luis García, podria donar continuïtat als jugadors que derrotaren el Celta. D’aquesta manera, han quedat fora de la llista els lesionats Juan Rodríguez, Mané, Paco Alcácer i Juan Valera, i Rafael López i Hugo Fraile, per decisió tècnica.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.