Javi Márquez, poc abans del descans, marcà amb un espectacular xut. | Ferran Aguiló - Carlos Mira.

TW
1
Espanyol 3
Mallorca 2

Espanyol: Casella; Javi López, Colotto, Héctor Moreno, Capdevila; Forlín, Baena; Rui Fonte (Longo, min.46), Verdú (Christian, min.85), Simao i Sergio García (Tejera, min.90).

Mallorca: Aouate (Miño, min.61); Nsue, Geromel, Nunes, Kevin (Hemed, min.62); Pina, Javi Márquez (Martí, min.79); Pereira, Víctor, Lluna i Giovani.

Gols: 1-0, min.17: Simao; 1-1, min.36: Giovani; 1-2, min.42: Javi Márquez; 2-2, min.68: Verdú; 3-2, min.84: Baena.

Àrbitre: Clos Gómez (comitè aragonès). Va amonestar Verdú (min.28), Forlín (min.39), Lluna (min.45), Pina (min.65), Hemed (min.78), Tejera (min.94).

El Mallorca se'n va cap a Segona. No es pot perdre d'aquesta manera. Quin desastre! L'Espanyol va derrotar (3-2) el conjunt de Joaquín Caparrós en un duel intens entre dos equips que necessitaven guanyar. El partit dels illencs no va ser ahir especialment xerec i, fins i tot, es poden trobar excuses per justificar la derrota. De fet, un penal en contra molt rigorós, la lesió d'Aouate, l'expulsió de Luna o la clamorosa errada de Víctor completament sol podrien servir per explicar aquest resultat.

La realitat, en tot cas, és que el Mallorca només ha sumat sis punts dels darrers quaranta-cinc i sembla ja imprescindible destituir Caparrós. És necessari un revulsiu, que faci reaccionar una plantilla que no es tan dolenta com indica la classificació. El tècnic andalús ha deixat clar en un grapat d'ocaions que no fa comptes dimitir i, per tant, sembla inevitable la destitució. Així no es pot continuar.

El conjunt illenc començà perdent gràcies a l'encert de Simao en una falta, però remuntà amb gols de Gio, que aprofità una clamorosa errada de la defensa de l'Espanyol, i Javi Márquez, que amb un xut llunyà deixà bocabadat Casilla. Un rigorós penal transformat per Verdú i una diana de Baena en el tram final serviren a l'Espanyol per capgirar el resultat i aconseguir els tres punts.

Notícies relacionades

Simao, de falta, inaugurà el marcador, després d'uns primers minuts igualats. Gio protagonitzà la primera aproximació amb perill, però el cronòmetre avançava i el Mallorca no havia xutat ni un sol xut a porta.

Una espectacular errada d'Héctor Romero va fer possible que Gio quedàs sol davant Casilla i empatàs. El Mallorca desplegà aleshores el seu millor joc enfront d'un Espanyol que estava aleshores contra les cordes. Així, encara abans del descans, un xut llunyà de Javi Márquez va fer possible la remuntada (1-2).

L'Espanyol, com era previsible, acaparà la possessió en la segona meitat i exercí un domini clar.

Només s'havia jugat un quart d'hora quan Nunes va caure sobre Aouate, que hagué d'abandonar el terreny lesionat, i féu possible així el debut de Miño, que ahir complia 24 anys.

L'Espanyol atacava, pressionava i Clos Gómez assenyalà un rigorós penal, que Verdú transformà en gol (2-2).

Víctor fallà una clamorosa oportunitat, després d'una bona internada de Gio. Ahir, Caparrós fou valent i donà entrada a Hemed en lloc de Kevin, situant així Gio a la banda esquerra i l'israelià devora Víctor. Poc després, de manera sorprenent, Martí entrà per Javi Márquez, que completava un bon partit. Luna va veure la segona cartolina admonitòria a falta de deu minuts per al final i el Mallorca quedà així amb deu futbolistes.

Baena encertà a ficar la cama i marcar (3-2) quan més atacava l'equip de Javier Aguirre. El conjunt illenc ho va intentar en els darrers minuts i Hemed, amb el temps de perllongació, envià fora la pilota.•