TW
1

Rafel Nadal no jugarà l'Obert d'Austràlia a causa d'una infecció gastrointestinal. Ho va anunciar de manera oficial ahir. Així, el manacorí no participarà en el primer ‘gran' de l'any perquè no ha pogut preparar de manera adequada el seu retorn, després de la lesió de genoll que l'ha mantingut mig any allunyat de les pistes. Nadal féu saber que no tornarà fins a finals de febrer, en el torneig d'Acapulco, encara que no descartà fer-ho abans.

Aquest contratemps ha provocat que Nadal no pugui arribar en condicions oportunes per disputar un torneig d'aquesta exigència. "El meu genoll està bastant millor, i el procés de recuperació ha anat segons el previst pels metges, però aquest procés víric ha fet que no pogués entrenar aquesta última setmana i en els propers dies i, per tant, tot i que em sap molt de greu, no podré reaparèixer en el moment que havíem previst", va assenyalar Nadal en un comunicat.

L'exnúmero 1 del món tenia pensat tornar a l'activitat aquests dies a Abu Dhabi, torneig d'exhibició on semblava que el jugador de 26 anys posaria fi a sis mesos de problemes en el genoll.

Aquesta infecció estomacal, en un primer moment, el va fer renunciar al torneig dels Emirats Àrabs, però no s'esperava que pogués dificultar tant els seus plans. A la seguent cita programada, Doha, tampoc no hi podrà assistir perquè encara no haurà superat aquests problemes. D'aquesta manera, Nadal es perdrà una altra cita de nivell, després de no poder acudir als Jocs Olímpics i perdre's l'Obert dels EUA i la Copa de Mestres.

Els metges li han recomanat repòs absolut en l'aspecte esportiu durant una setmana i tractament simptomàtic amb control clínic i ecogràfic en els pròxims 4-5 dies. Això fa que la preparació per disputar el torneig de Melbourne sigui mínima; seria un risc massa alt, tenint en compte els problemes de lesions que arrossega. "Crec que tal com diuen els metges i el meu equip, el més prudent és fer les coses ben fetes i aquest virus ha fet retardar tots els meus plans de reaparèixer aquests dies. La meva reaparició haurà d'esperar fins al torneig d'Acapulco, si bé no descartaria la possibilitat de reaparèixer en algun torneig abans", va apuntar.

L'exnúmero 1 del món té molt clar que tornarà a les pistes quan estigui al cent per cent. "Tal com he dit sempre, el meu retorn al circuit es produirà quan em trobi en les condicions que em permetin competir. Després de tot aquest temps apartat de les pistes, m'estim més no accelerar la reaparició i fer les coses bé", reconeix Nadal.

Toni Nadal li fa costat

L'entrenador i oncle creu que seria "molt precipitat" acudir a Melbourne "en aquestes condicions". "No sembla raonable, sense haver tingut un període d'adaptació a la competició, que el seu primer torneig sigui l'Obert d'Austràlia, que és un torneig de Grand slam i, per tant, els partits són a cinc sets", va apuntar.

Per part seva, Ángel Ruiz-Cotorro, metge de l'equip de Nadal, ha confirmat els problemes. "Va sofrir la setmana passada un procés víric que va provocar una gastroenteritis amb febre alta", indicà.